مدیر حوزه علمیه استان ایلام؛
مدیر حوزه علمیه استان ایلام اظهار کرد :در دوران دفاع مقدس ۸۷ نفر از روحانیون استان لباس رزم بر تن کردند و اسلحه به دست گرفته و با دشمن جنگیدند و سهم طلاب و روحانیون ایثارگر استان ایلام ۱۳ شهید، سه نفر آزاده و ۲۴ نفر جانباز است که بر اساس جمعیت و درصد تعداد روحانیون، بیشترین درصد جمعیت ایثارگر طلبه و روحانی کشور متعلق به استان ایلام است.
کد خبر: ۱۰۹۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 16 February 2023

به گزارش تابناک ایلام ، حجت الاسلام وعد مرادبیگی گفت :  ارواح پاک شهدا همواره در برگزاری باشکوه این مراسم و یادآوری ما را یاری می‌کنند و حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان تلاش بسیاری و اقدامات خوبی در برگزاری بهتر این یادواره انجام دادند.

وی بیان داشت :  یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های روحانیت استان ایلام دینداری و تقید به دین و زهد و بصیرت ولایتمداری بوده است که نمونه بارز آن مرحوم آیت الله حیدری ایلامی است که نقش ممتازی در دوران هشت سال دفاع مقدس و بسیج نیروهای مردمی در برابر رژیم بعثی داشته است.

وی افزود : شهدای روحانی پرچم شهادت و ایثار را تا ابد برافراشتند و راه را به ما نشان داده و چون خون شهدا حیات بخش است در کالبد در جامعه جریان پیدا می‌کند و البته با شهادت خود مسئولیت ما را سنگین‌تر کرده‌اند که امروز همه ما وظیفه داریم با عمل به راه و سیره شهدا، در تداوم این مسیر پر سعادت تلاش کنیم.

حجت الاسلام مرادبیگی مطرح کرد :  علما و روحانیون استان از اوایل انقلاب اسلامی و همچنین در دوره هشت سال دفاع مقدس با عمل خود مردم را به دین خدا دعوت می‌کردند که این سلوک و رفتار، بر گرفته از اخلاق و سیره مرحوم آیت الله حیدری ایلامی بوده است./ع

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار