نایب رئیس انجمن کفش ماشینی استان: امسال ۱۲ میلیون دلار نسبت به سال قبل افزایش صادرات در حوزه کفش و صندل داشتیم.
کد خبر: ۱۰۹۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸ 23 February 2023

به گزارش تابناک قم، مصطفی کرمانی در جلسه امروز شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: در سال جاری ۱۲ میلیون دلار افزایش صادرات نسبت به سال قبل داشتیم و با توجه به قرارداد‌هایی که در ششمین نمایشگاه کفش و صندل استان به امضا رسیده، در سال آتی نیز شاهد رشد ۱۵ تا ۲۰ درصدی صادرات کفش و صندل خواهیم بود.

وی با اشاره به سهم بالای قم در صادرات کفش و صندل گفت: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته امسال حدود ۱۲۰ میلیون دلار کفش و صندل از کشور صادر می‌شود که ۷۰ میلیون دلار از این مقدار سهم تولیدکنندگان و صادرکنندگان قمی است.

وی بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر بازگشت ارز حاصل از صادرات را یکی از موانع اصلی توسعه صادرات کفش و صندل استان دانست و گفت: در صورتی که مشکلات این بخشنامه مرتفع شود، صادرات کفش و صندل استان تا ۵۰درصد رشد خواهد داشت.

استاندار قم نیز در این جلسه بر تکمیل زنجیره تولید کفش و صندل در استان تاکید کرد و گفت: باید واحد‌ها و مجموعه‌هایی که توان تولید مواد اولیه کفش و صندل را دارند در قم فعال شوند.

سید محمد تقی شاهچراغی از پیگیری مشکل تعهد ارزی صادرکنندگان کفش صندل خبر داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی استان آماده هرگونه کمک و همکاری برای رونق هرچه بیشتر صادرات در این بخش هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار