شهردار آبادان از احداث نارنجستان در جوار رودخانه بهمنشیر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶ 12 February 2023

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری آبادان، یاسین کاوه پور در آیین احداث نارنجستان با حضور امام جمعه شهرستان، اعضای شورای اسلامی شهر، شیوخ و بزرگان شهر و فعالین و سمن های محیط زیست با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: با توجه به اینکه آبادان نیازمند کاشت گونه های مختلف گیاهی است امروز این نارنجستان برای نخستین بار در جوار رودخانه بهمنشیر احداث گردید.

شهردار آبادان کاشت گونه های گیاهی مختلف را یکی از مطالبات شهروندان عنوان کرد و بیان نمود: نارنجستان یکی از گونه های بومی استان خوزستان به شمار می رود و کارشناس سازمان پارکها، سیما و منظر شهری، زیرساخت ها را برای احداث نارنجستان در آبادان فراهم نمودند تا خدمات رسانی و توسعه فضای سبز با شرایط مطلوب تری صورت پذیرد.

کاوه پور از کاشت ۵۰۰ نهال نارنج در نیم هکتار زمین خبر داد و اظهار کرد: نهال های کاشته شده چهار ساله بوده و امیدواریم در سال های آتی شهروندان از ثمر آن ها بهره مند شوند ضمن اینکه نقاط دیگری در سطح شهر برای کاشت این گونه گیاهی مثمر در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سازمان پارک ها، سیما و منظر شهری و همچنین شهرداری منطقه دو باید در نگه داشت این نارنجستان کوشا باشند تا شاهد آسیب دیدگی آن نباشیم.

شهردار آبادان گفت: احداث توتسان و کنارستان نیز مد نظر شهرداری آبادان است که عملیات آن نیز به زودی آغاز خواهد شد.

همچنین کاوه پور در پایان از کاشت پاجوش نخل در آبادان خبر داد و گفت: بعد از کاشت گل کاغذی و برهان گلی در ورودی های شهر، عملیات کاشت ۳۰۰ پاجوش اهدایی نخل به شهرداری آبادان به زودی در جاده خسرو آباد آغاز می شود و کاشت دیگر گونه های متنوع به جهت توسعه فضای سبز شهر آبادان نیز ادامه خواهد یافت.

برچسب ها: شهرداری آبادان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار