سرپرست اداره کل غله استان ایلام گفت: هم اکنون مجموع کالاهای استراتژیک موجود در انبارهای استان ایلام۱۳هزار و۶۱۰ تن شامل،۱۷۰۰تن برنج، ۹۱۰ تن شکر و ۱۱هزار تن گندم است.
کد خبر: ۱۰۹۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲ 10 April 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سعید شریفی سرپرست اداره  کل غله استان ایلام بیان داشت: با وجودبارش های خوب در سال زراعی جاری ونزدیک‌شدن به فصل برداشت گندم پیش بینی می شود امسال نزدیک به  ۲۴۰ هزار تن گندم  در سطح مزارع سطح زیر کشت برداشت شود که بین ۱۰۰ تا صدو ده هزار تن مورد نیاز استان و مابقی با توجه به کیفیت بالای این محصول و بر اساس  درخواست استانهای دیگر صادر خواهد شد.

وی افزود: در این راستا ۱۶ سیلو فعال در بخش خصوصی با ظرفیت نزدیک به ۴۵۰ هزار تن آماده ذخیره سازی این محصول ارزشمندبوده و در این رابطه هیچگونه مشکلی نخواهیم داشت.

سرپرست ادره کل غله استان ایلام به توزیع کالای اساسی و‌استراتژیک برنج در ماه مبارک رمضان  اشاره کرد وادامه داد: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی در استان ایلام در طرح ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان مقرر شده ۶۰۱ تن برنج (تایلندی و هندی) توزیع شود که تاکنون ۳۷۰ تن این مقدار توزیع شده و مابقی تا پایان این ماه توسط سازمان جهاد کشاورزی و بر حسب ضریب جمعیتی در مناطق مورد نیاز توزیع خواهد شد.

شریفی همچنین به ذخایر موجود در انبارهای غله پرداخت و گفت: هم اکنون مجموع کالاهای استراتژیک موجود در انبارهای استان ایلام۱۳هزار و۶۱۰ تن شامل،۱۷۰۰تن برنج، ۹۱۰ تن شکر و ۱۱هزار تن گندم است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به پایان بارش ها در استان و آمادگی زیر ساخت های لازم چون ضدعفونی سیلوها، عوامل آزمایشگاهی و نیروهای انسانی مورد نیاز کافی و همچنین عوامل تشخیص و ذی حساب، ۵ مرکز خرید در (شهرستان مهران۲مرکز، و دهلران ۳مرکز )کار خرید  تضمینی دانه ی روغنی کلزا از کشاورزان  در حوزه جنوب استان ایلام را آغاز خواهند کرد.

وی افزود: پیش بینی می شود ۷هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خریداری و جهت بهره برداری به واحدهای تولید روغن سازی ارسال شود.

شریفی به برداشت گندم نیز اشاره کرد و‌گفت: همچنین از ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری  با احتساب ۱۶ سیلو ذکر شده،۴۲مرکز خرید گندم کار خرید این محصول را آغاز خواهند کرد که پیش بینی می شود بتوانیم امسال نزدیک به  ۲۴۰ هزار تن  این محصول که ۶۰ درصد آن در حوزه جنوب استان تولید می شود را از کشاورزان خریداری نماییم.

سرپرست اداره  کل غله استان  ایلام گفت: هم اکنون ۶ کارخانه آرد فعال در سطح استان و در شهرستانهای ایلام، دهلران، دره شهر، چرداول، ایوان و صالح آباد در حال فعالیت هستند.

وی به واحد های خبازی فعال استان نیز اشاره کرد و گفت: ۶۸۵ واحد خبازی  در استان فعالیت دارند که اکثر این واحد ها به سامانه هوشمند نانینو در غالب دستگاه های پز تحت حمایت بانک سپه به عنوان بانک عامل متصل شده و در حال خدمت رسانی به مردم عزیز استان هستند.

شریفی به ذکر مزایای این طرح پرداخت و گفت: طرح نانینو در راستای مقابله با تخلفات مختلفی از جمله جلوگیری از قاچاق آرد، توزیع خارج از شبکه، تعطیلی خودسرانه واحد نانوایی و کاهش وزن چانه در سطح نانوایی های استان در حال انجام است.

شریفی با اعلام اینکه در استان ایلام هیچگونه موردی با عنوان قاچاق آرد به ثبت نرسیده است افزود: با توجه به اینکه قوت قالب مردم استان نان است در این رابطه با متخلفان هیچگونه مماشاتی نخواهیم داشت.

این مقام مسئول در پایان به سهمیه نوروزی نانوایی های شهرهای پذیرای مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: در طرح ویژه تعطیلات نوروزی ۴هزار کیسه آرد بر حسب میزان مسافر پذیری به شهرهای جامعه هدف علاوه بر سهمیه خود جهت رفاه حال میهمان نوروزی پرداخت شد.

وی در پایان گفت: در سال گذشته بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان مطالبات گندم کاران پرداخت شده است./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار