به منظور ارتقاء ايمني و تسهيل در عبور و مرور وسايل نقليه، محدودیت های ترافیکی تا ساعت 6 صبح روز شنبه، نهم اردیبهشت ماه 1402 در محورهای مواصلاتی استان به اجرا در خواهد آمد
کد خبر: ۱۱۰۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹ 27 April 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 07/02/1402 تقدیم حضور می گردد.


------------------------------------------

پیام تسلیت فرمانده انتظامی استان در پی عروج شهادت گونه آیت الله سلیمانی 

سردار مرتضی  میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران در پیامی عروج شهادت گونه آیت الله سلیمانی نماینده مردم شریف سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن این پیام آمده است:

عروج شهادت گونه حضرت آیت الله سلیمانی نماینده  نماینده مردم شریف استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری موجب تاثر مردم عزیز ایران اسلامی شد.

این روحانی جلیل القدر که به مردمی بودن و تلاش برای حل مشکلات مردم شهره بود در حالی که همانند سایر اقشار شخصا انجام کارهای اداری خود را پیگیری می کرد به ملکوت اعلی پیوست .

نقش بی بدیل این روحانی فقید در ایجاد وفاق ملی بین برداران شیعه و اهل سنت در سال های حضور در استان سیستان و بلوچستان برکسی پوشیده نیست و شادی دجال گونه رسانه های ضد انقلاب بر روی خون این شهید بزرگوار ماهیت پلید آنان را بیش از پیش برای مردم اشکار می کند که از به شهادت رسیدن یک روحانی مردمی و ساده زیست این گونه بر طبل شادی و گسترش خشونت، ترور و ناامنی می کوبند .

اینجانب به نمایندگی از خادمان مردم در پلیس استان مازندران این مصیبت جانکاه را به محضر حضرت ولی عصر(عج) و نایب برحقش حضرت ایت اله امام خامنه ای مدظله العالی و بیت معزز حضرت آیت الله سلیمانی رضوان الله تعالی و مرمان شریف سیستان و بلوچستان و شهرستان بابلسر تسلیت عرض می نمایم .

 

فرمانده انتظامی استان مازندران

سرتیپ دوم پاسدارمرتضی  میرزایی

------------------------------------------

محدودیت ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران 

سرهنگ یداله جهان تاب رئیس پلیس راه استان مازندران از اعمال محدودیت های ترافیکی تا ساعت 6 صبح روز شنبه، نهم اردیبهشت ماه در محورهای مواصلاتی کرج - چالوس، هراز و فیروزکوه خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "یداله جهان تاب" در تشریح این خبر، گفت: به منظور ارتقاء ايمني و تسهيل در عبور و مرور وسايل نقليه، محدودیت های ترافیکی تا ساعت 6 صبح روز شنبه، نهم اردیبهشت ماه 1402 در محورهای مواصلاتی استان به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: به همین منظور تردد انواع موتورسیکلت به غیر از موتورسیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز ترافیک از ساعت 12ظهر روز چهارشنبه تا ساعت 6 صبح روز شنبه، نهم اردیبهشت ماه 1402 در تمامی محورهای مواصلاتی استان ممنوع است.

رئیس پلیس راه استان مازندران با اشاره به ممنوع بودن تردد تریلر، کامیون و کامیونت در محور کرج - چالوس و بالعکس، اظهار داشت: تردد انواع وسائط نقلیه از ساعت 13 ظهر تا ساعت 24 روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 6 و 7 اردیبهشت ماه از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسائط نقلیه از ساعت 4 بعد از ظهر تا ساعت 24 از میدان امیرکبیر کرج ، آزادراه تهران- شمال به سمت مرزن آباد به صورت یک طرفه خواهد بود.

سرهنگ جهان تاب، تصریح کرد: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 13 ظهر تا ساعت 24 روز جمعه 8 اردیبهشت ماه از کرج - ابتدای آزاد راه تهران- شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 4 بعد از ظهر تا ساعت 24 همان روز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یک طرفه خواهد بود.

وی با اشاره به محدودیت های ترافیکی و ممنوع بودن تردد کلیه تریلر ها در محور هراز، گفت: تردد انواع کامیون و کامیونت به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از 6 صبح تا ساعت 24 روزهای پنج شنبه و جمعه 7و 8 اردیبهشت ماه از این محور ممنوع است .

رئیس پلیس راه مازندران همچنین اذعان داشت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 2 بعد از ظهر تا ساعت 10 شب جمعه از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و از ساعت 4 بعد از ظهر تا ساعت 22 همان روز در صورت اعلام ماموران پلیس راه مستقر در محل از آب اسک به رودهن (محدوده مشاع) به صورت مقطعی و یک طرفه انجام خواهد شد.

جهان تاب همچنین یاد آور شد: اجرای محدودیت های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محور ها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد با هماهنگی، اجرای محدودیت ها کان لم یکن تلقی خواهد شد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران در پایان از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست ضمن رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و مدیریت سفر خود در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند.

------------------------------------------

طرح عملیاتی پلیس فتا در برخورد با رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی 

سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران از اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا در برخورد با رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی بر اساس مطالبات مردمی و به خصوص کاربران فضای سایبر خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سامع خورشاد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس ، گفت: در حوزه اقدامات پیش دستانه مقابله و برخورد با مصادیق رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی؛ با اشراف سایبری و اجرای طرح های عملیاتی، هر گونه فعالیت مجرمانه پیرامون اشاعه و ترویج فحشا و موارد سوء اخلاقی رصد و برخورد با مرتکبان و مجرمان در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفته است.

رئیس پلیس فتا استان مازندران با اشاره به مصادیق مجرمانه در خصوص اشاعه و ترویج فحشا در فضای مجازی، نظیر ترغیب به  بی حجابی، تن نمایی، مدلینگ مبتذل، لایوهای مستهجن غیراخلاق ، پیکر تراشی و غیره " افزود: تا کنون با انجام 671 رصد عام صورت گرفته 541 مورد شناسایی انجام شده  و بالغ بر 34 فقره اقدام قضائی و عملیاتی شامل  تذکر، احضار، حذف و مسدود سازی صورت گرفته است.

سرهنگ خورشاد به مروجان ناهنجارهای اجتماعی در فضای مجازی هشدار داد: تمامی تحرکات هنجار شکنان اجتماعی در فضای تحت کنترل پلیس هستند و کسانی که اقدام به بازنشر تصاویر مبتذل، و خارج عرف در فضای مجازی می کنند، پس از شناسایی به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی معرفی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند رئیس پلیس فتا استان مازندران در خاتمه اظهار داشت: شماره تماس 096380 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

------------------------------------------

دستگیری 16 سارق در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی شهرستان بابل 

سرهنگ محمد زمان شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری 16 سارق در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "محمد زمان شالیکار" ، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر، گفت: این طرح با هدف افزایش، آسايش و آرامش شهروندان و مبارزه با سارقان، فروشندگان مواد مخدر و اخلاگران  نظم و امنیت عمومی طی 24 ساعت گذشته در سطح شهرستان بابل به اجرا در آمد.

وی با اشاره به دستگیری 16 سارق از قبیل سارق قطعات داخل خودرو، منازل شخصی، اماکن خصوصی ، کابل برق و موبایل قاپ در این طرح ، بیان داشت: در این طرح یک خودروی سرقتی کشف و یک دستگاه خودرو متخلف نیز توقیف شد.

سرهنگ شالیکار همچنین اظهار داشت: در این عملیات 16 سارق ، 9 خرده فروش مواد مخدر ، 22 معتاد متجاهر و یکی از مخلان نظم و امنیت اجتماعی نیز شناسایی و دستگیر شدند.

وی در پایان از کشف یک کیلو و 800 گرم مواد مخدر تریاک  در این عملیات نیز خبر داد و در پایان از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات از فعاليت مجرمان و برهم زنندگان نظم و امنيت عمومی در شهرستان را از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام کنند.

------------------------------------------

دستگیری سارق به عنف خودرو در " بابلسر" 

سرهنگ سید جعفر افضلی فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از دستگیری سارق به عنف خودرو با 10 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ "سید جعفر افضلی" در بیان جزئیات این خبر گفت : در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف خودرو طی تعطیلات نوروزی در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت کلانتری 12 پس از بررسی های همه جانبه متهم را شناسایی و در حین گشت زنی های سارق در حین سرقت یک خودرو در این شهرستان شناسایی و در اقدامی عملیاتی دستگیر شد.

سرهنگ افضلی با اشاره با اینکه متهم در بازجویی های به عمل آمده به 10 فقره  انواع سرقت در این شهرستان اعتراف کرد، اظهار داشت : این متهم 39 ساله دارای  22 سال سابقه زندانی و از سارقان حرفه ای است.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر در پایان به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعاً به فوریت های پليسی 110 اطلاع دهند.

------------------------------------------

کشف 11 فقره سرقت منزل در "عباس آباد" 

سرهنگ  ناصر صالحی فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از دستگیری 6 سارق منزل با 11 فقره سرقت خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "ناصر صالحی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در شهرستان عباس آباد ، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی موفق به شناسایی 6 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد، تصریح کرد: ماموران با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی متهمان را حین سرقت دستگیر و از آنان مقادیر زیادی لوازم سرقتی کشف کردند.

وی اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس به 11 فقره سرقت منزل اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

------------------------------------------

آموزش هنر برقراری ارتباط در والدین 

سرعت رشد در مراحل کودکی و نوجوانی بسیار سریع بوده و انگار کودکان از مرحله ای به مرحله دیگر ناگهان پرواز می کنند.. 

کودک شما که تا دیروز با اسباب بازی هایش بازی می کرد،اکنون می خواهد برای تفریح با دوستانش بیرون برود.همه چیز انگار در یک چشم برهم زدن اتفاق می افتد.این سرعت بالای رشد موجب می شود که والدین مسئولیت بیشتری برای طی مراحل رشد فیزیکی و عقلی کودکشان در این دوران متقبل شده و آنها را برای زندگی بزرگسالی آماده نمایند.

از آن جایی که بررسی تغییرات شناختی و هوشی در مغز کودکان کار آسانی نیست،می توان این تغییرات را با توجه به رفتارهای خاصی که کودک در هر مرحله از رشد انجام می دهد،مورد مشاهده قرار داد.مسئله ضروری در اینجا بررسی تاثیر روابط والد-کودک برافراد است.

شما به راحتی می توانید از میزان رشد جسمی کودک خود آگاه شوید اما برای ارزیابی رشد هوشی او،نیاز به یرقراری رابطه ای موثر با وی می باشید.با پرسیدن سوالات خاص و بررسی پاسخ هایی که کودکان ارائه می دهند،می توان تغییرات رشدی،رفتاری و عقلی که در ذهن آنان اتفاق افتاده را بررسی نمود.

چگونه می توانم رشد روانشناختی کودک خود را مورد سنجش قرار دهم؟

برای ارزیابی رشد شناختی در کودکان، نیاز است به مسائل خاصی در مورد آنها آگاهی داشته باشید. برای مثال: از مواردی که موجب برانگیختن احساس خشم، خجالت یا ترس در کودکتان می شود، کاملا مطلع باشید و از آنجایی که کودکان حساس تر از بزرگسالان هستند باید از نحوه براقراری ارتباط مناسب با آنها آگاهی داشته باشید.

*راهکارهایی که ما را به فرزندمان نزدیک می کند تا بهتر بتوانیم به ارزیابی سطح هوشی کودکانمان برسیم:

یکی از راه های نزدیک شدن به فرزندان پرسیدن راجع به رنگ مورد علاقه اش است که دوست دارد اتاقش را با آن رنگ آمیزی کند.همچنین میتوانید راجع به موضوعات مورد علاقه او در مدرسه از وی سوالاتی بپرسید و علت علاقه او به این موضوع را بررسی کنید.

اطلاع از گروه همسالانی که فرزندتان عضو آن است و طبق معیارهای آنها رفتار می کند به شما در فهمیدن سطح رشد شناختی او کمک می کند.

شما میتوانید در مورد احساس فرزندتان هنگام تعامل با دیگران،سوالاتی بپرسید.

پرسش در مورد نحوه گذراندن تعطیلات و این که آیا دوست دارد بدون افراد خانواده به تعطیلات برود یا نه؟

اینگونه سوالات نه فقط به شما در ارزیابی سطح رشد هوشی کودکان کمک می کند،بلکه موجب می شود ارتباط صمیمانه تری با آنها برقرار نمائید.

در ادامه برخی از مواردی که می تواند به شما برای ارزیابی رشد شناختی کودکان در سنین مختلف کمک کند، بیان می شود:

*کارهایی که با انجام آنها فرزندتان احساس افتخار می نماید.

*بزرگ ترین ناامیدی او در زندگی.

*محبوب ترین هدیه برای او.

*زمانی که تمایل به انجام تکالیف درسی اش دارد.

*احساسی که در خانه دارد.

گردآورند و تنظیم : "فاطمه ایمانی" مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری 12 خلیل شهر فرماندهی انتظامی شهرستان بهشهر 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار