معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایلام از برگزاری رزمایش لحظه صفر به منظور ارزیابی و بالا بردن سطح آمادگی، قدرت تصمیم گیری مسئولان امداد و نجات شعب و پاسخگویی مطلوب در حوادث و بلایای احتمالی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۳۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸ 03 May 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سجاد حیدریان با بیان اینکه ایران جزو ۱۰ کشور حادثه خیز جهان است، افزود: این موضوع نیازمند هوشیاری و آمادگی بیشتر تیم‌های عملیاتی این جمعیت در مواقع بحرانی است.

وی اظهار داشت: این رزمایش با حضور ۶۸ نیرو و نجاتگر در قالب تیم های عملیاتی از تمامی شعب جمعیت هلال احمر استان ایلام با بکارگیری ۲۰ خودروی امدادی و پشتیبانی از روز گذشته تا صبح امروز در پایگاه شهدای میمک شهرستان چرداول به اجرا درآمد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایلام تاکید کرد: سر تیم های عملیاتی از سراسر استان در این رزمایش با تجهیزات و امکانات لازم در نقطه فرضی اعلام شده حضور یافتند و این تیم ها از لحاظ زمان حضور و انواع تجهیزات فردی و گروهی در رزمایش لحظه صفر، مورد ارزیابی قرار گرفتند.

حیدریان بیان کرد: این رزمایش بدون اعلام قبلی و بصورت اعلام لحظه صفر از طریق مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان برگزار شد.

وی اضافه کرد: کارگاه های آموزشی کار با دستگاه رسکیو رادر ( دستگاه زنده یاب) ، کارگاه توجیهی پاسخگویی به حوادث و بررسی مشکلات و موانع موجود و احتمالی، کارگاه تاب آوری در بلایا و بالا بردن آستانه تحمل امدادگران در شرایط سخت از دیگر برنامه های این رزمایش بود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار