بسته ویژه خبری تابناک ایلام
تابناک ایلام آمده است تا به خبرهایی که درسایتهای خبری به آن پرداخته نشده ویا بدلایلی مورد توجه قرارنگرفته اند را درقالب "بسته خبری وِیژه تابناک ایلام "به مخاطبین خود تقدیم نماید
کد خبر: ۱۱۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳ 13 October 2015
رسانه های خبری هرکدام به فراخور  توان خبری یاوابستگی سیاسی اشان خبرهای متعددی از گوشه وکناراستان رابرای استفاده مخاطبین خود منتشر می کنند ،بعضی خبرهایی را برجسته می کنند وبه سرعت در سایتها وخبرگزاریهای استان نقل قول می شوند،اما هستند خبرهایی که شاید سایتها وررسانه های خبری براحتی از کنار آن می گذرند واین خبرهابا وجود اهمیت شان درمیان چرخهای گذر زمان وفراوانی اخبار گم می شوند ،تابناک ایلام آمده است تا به  خبرهایی که درسایتهای خبری به آن پرداخته نشده ویا بدلایلی مورد توجه قرارنگرفته اند را درقالب "بسته خبری وِیژه تابناک ایلام "به مخاطبین خود تقدیم نماید:

بازیگر بازداشتی فتنه 88 داور جشنواره تئاتر استان ایلام شد

رامین پرچمی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که در ایام فتنه 88 و در جریان راهپیمایی 25 بهمن در حال فیلمبرداری از اغتشاشگران توسط ماموران نیروی انتظامی دستگیر شده و مدتی را در زندان سپری کرده بود،داوری جشنواره تئاتر استان ایلام را بر عهده گرفت.

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان ایلام از روز یکشنبه(19 مهرماه) در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی و هنر ارشاد اسلامی کار خود را آغاز کرد.

 در بیست و نهمین جشنواره استانی تئاتر ایلام 9 گروه نمایشی از شهرستان مختلف این استان ازجمله آبدانان، دهلران، ایوان، ایلام، ملکشاهی و ایلام حضور دارند که به مدت 2 روز با اجرای عمومی و حضور هیئت‌داوران باهم به رقابت می‌پردازند.

اما نکته قابل توجه در برگزاری این جشنواره، بازگشت بازیگر حامی جنبش سبز و فعال در فتنه88 به عرصه هنر می باشد. البته پس از بازگشت محمدرضا شجریان، خواننده معلوم الحال و حامی جنبش سبز، بازگشت رامین پرچمی نباید چندان عجیب و دور از ذهن به نظر برسد.

رفع مشکل اینترنت استان تا پایان مهرماه

"حشمت اسدی"، مدیرعامل شرکت مخابرات استان ایلام علت کندی سرعت اینترنت در سطح استان را تشریح کرد.

وی گفت: در راستای بهبود پهنای باید اینترنت استان از انجا که در طول یک سال و نیم گذشته با افزایش 100 درصد افزایش پهنای باند مواجه بودیم و با توجه به حجم و افزایش شمار مشترکین شرکت مخابرات استان درصدد کیفیت بخشی است.

این مسئول اظهار کرد: در این راستا با شرکت ارتباطات زیرساخت رایزنی هایی انجام گرفته و علاوه بر آن با دو شرکت خصوصی در حال مذاکره هستیم تا پهنای باند جدیدی را خریداری کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: قرار است تجهیزات در این زمینه به استان داده شود تا در سر موعد مقرر نصب شود.

تنها جایگاه سوخت مورموری بعلت بدهی تعطیل شد
 روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی استان ایلام در واکنش به انتشار خبر تعطیلی تنها جایگاه سوخت کلات مورموری جوابیه ای منتشر کرد.
در این جوابیه آمده است:
جایگاه سوخت کلات مورموری تنها نقطه عرضه بنزین در این بخش با جمعیت سه هزار نفر خانوار است که فاصله جایگاه های قبل و بعد از آن 50 و 60 کیلومتر است.
این جوابیه می افزاید: علیرغم عدم پیگیری از سوی مالک جایگاه برای خرید به موقع فراورده های نفتی، شرکت ملی پخش منطقه ایلام به منظور رفاه حال ساکنین منطقه با ارسال مکرر فرآورده بصورت اعتباری سعی در خدمت رسانی به اهالی منطقه بوده است اما مالک جایگاه بعلت مشکلات مالی و بدهی های زیاد به بانک های عامل مشکلاتی را در این خصوص بوجود آورده است.
این موضوع بارها در شورای تامین شهرستان آبدانان جهت واگذاری این جایگاه به اشخاص یا سازمان های دیگر مطرح شده است.
لذا در نظر است با اعطای مجوز احداث جایگاه سیار به بخش خصوصی، نسبت به تامین سوخت حمل و نقل مردم اقدام عاجل صورت پذیرد.
ورزش سیروان در سایه بی مهری مسئولین استان در جا می زند

در استان ایلام تبعیض و سیاست بازی دو مولفه مهمی است که مشکلات زیادی را برای این استان ایجاد کرده است، مقوله ورزش نیز از این امر مستثنا نیست. گاهی مسئولین استانی به بعضی از شهرستان ها توجهی نمی کنند و در عوض به بعضی از شهرستان ها توجه ویژه ای کرده و حمایت های زیادی می کنند و این امر سبب دلسرد شدن ورزشکاران سایر شهرستان ها شده است.

واقعیت تلخ تبعیض قائل شدن مسئولین استانی برای ارائه خدمات ورزشی، اعتبارات و امکانات ورزشی در بین شهرستان های استان به مشکلات عدیده ورزش می افزاید.

شهرستان سیروان به علت بی مهری و بی توجهی مسئولین استانی در زمینه ورزش با مشکلات فراوانی از جمله کمبود بودجه ورزشی، کمبود و نبود نیروی متخصص ورزشی برای ورزش شهرستان، کمبود سالن های ورزشی در نقاط روستایی و ... روبه رو است و با گذشت حتی سه سال از شهرستان شدن ورزش در این شهرستان در حال درجا زدن است و اقدامی برای توسعه زیرساخت های ورزشی از سوی اداره ورزش و جوانان در آن نشده است و در حال درجا زدن است، بطوریکی حتی امام جمعه سیروان نیز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان از این قضیه گلایه کرد.

واردكننده میلیاردی ایلامی بی پول از آب در آمد!
نشست تخصصی مدیران اجرایی گمرکات سراسر کشور که با حضور  رئیس کل گمرک ایران برگزار شد یک حاشیه بزرگ داشت که نمونه مشتی از خروار هزاران کارت بازرگانی صادره در سطح کشور است که باهدفی غیر از تجارت سالم ودر سایه عدم حاکمیت قانون  ونظارت دراین بخش در اختیار افرادی قرار گرفته است که حتی معنای تجارت را نمی فهمند.
در این نشست از یک واردکننده میلیاردی دعوت شده بود تا درباره با نحوه تجارت خود توضیحاتی بدهد.
وی گفت: اهل یکی از روستاهای ایلام هستم، بی‌سوادم ،به لحاظ مالی چیزی ندارم و کارت بازرگانی دریافت کرده‌ام که آنها کار کنند!
این شخص که از سوی دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد گمرک به این نشست دعوت شده بود در ادامه به این موضوع اشاره کرد که برای یک لقمه نان و با واسطه این کار را انجام داده است و اصلا نمی داند که چه مقداری واردات و چه کالاهایی با این کارت انجام شده است!


پاداش میلیونی برای کاهش تلفات برق
مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام در حاشیه تورتعالی که  به میزبانی  شهرستان ملکشاهی  برگزار شد، خطاب به مدیران برق شهرستان ها و بخش ها گفت: هر شهرستان و یا بخشی که بتوانند در شش ماه باقیمانده از سال تلفات انرژی الکتریکی را به زیر 15 درصد برسانند از  پاداش 10 میلیون تومانی بهره مند خواهد شد.
هادی شیرخانی در همین راستا افزود:کاهش تلفات نیازمند تلاش مستمر در حوزه های مختلف شرکت است از این رو مدیران امور های 15 گانه باید با برنامه ریزی درست و اصولی زمینه های فعالیت در این حوزه را فراهم نموده و در این راه تعامل مناسبی با دیگر واحد های شرکت داشته باشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار