استاندار ایلام گفت: ۴۵ میلیارد تومان برای زیرساخت های بازارچه های مرزی چیلات، چنگوله و هلاله شمالی در استان ایلام اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۱۰۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴ 11 June 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسن بهرام نیا روز یکشنبه در آیین کلنگ زنی پروژه راه دسترسی به بازارچه مرزی هلاله شمالی، اظهار کرد: از محل اعتبارات متمم سفر ریاست جمهوری به استان ایلام، راه دسترسی به بازارچه مرزی هلاله شمالی کلنگ زنی شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار نفر در مناطق مرزی استان مستقر هستند، عنوان کرد: بازارچه های مرزی نقش مهمی برای اشتغال و رونق اقتصادی استان خواهد داشت.

استاندار ایلام تاکید کرد: ۴۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای زیرساخت های سه بازارچه مرزی هلاله شمالی، چیلات و چنگوله به منظور توسعه مبادلات اقتصادی و اشتغال جوانان اختصاص یافته است.

۴۵ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های بازارچه های مرزی ایلام اختصاص یافت

بهرام نیا اضافه کرد: ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این میزان اعتبار به راه دسترسی بازارچه چیلات اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: همچنین برای بازارچه چنگوله ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مصوب شده که از این میزان ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

استاندار ایلام اضافه کرد: برای بازارچه مرزی هلاله شمالی نیز ۱۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که هشت میلیارد تومان تخصیص یافته است.

بهرام نیا با اشاره به اینکه در مجموع ۲۸ میلیارد تومان برای این سه بازارچه تخصیص یافته است، گفت: سه بازارچه هلاله شمالی در شمال استان، چنگوله در میانه استان و چیلات در جنوب استان به عنوان سه کانون مبادلات تجاری و اقتصادی در نظر گرفته شده که به درستی هم تشخیص داده شده و می تواند زمینه اشتغال را در استان فراهم کند.

وی با تاکید بر تمهیدات لازم برای اجرای عملیات اجرایی و فراهم کردن زیرساخت های لازم در بازارچه های مرزی استان، گفت: توسعه این بازارچه ها برای تحقق رشد تولید در استان است، انتظار می رود دستگاه های اجرایی در اسرع وقت نسبت به تکمیل و احداث زیرساخت های لازم در این منطقه از جمله اینترنت و برق و سایر موارد اقدام لازم را انجام دهند.

استاندار ایلام عنوان کرد: دستگاه هایی که متولی زیرساخت ها هستند هر چه زودتر از این ظرفیت ایجاد شده در راستای تثبیت مرزنشینان و توسعه اقتصادی استان و اشتغال استفاده کنند.

۴۵ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های بازارچه های مرزی ایلام اختصاص یافت

وی با تقدیر از فرمانده مرزبانی استان ابراز کرد: مرزبانان شب از روز نمی شناسند و برای صیانت از حریم خاک و آب و نظام اسلامی تلاش می کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار