معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی ایلام:
معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی ایلام گفت: کشاورزانی که اراضی جو و گندم برداشت نشده آنها دچار آتش سوزی شده است، مشمول پرداخت غرامت خسارت خواهند بود.
کد خبر: ۱۱۰۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲ 12 June 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ اسماعیل نعمتی اظهار کرد: پرداخت غرامت بیمه برای مزارع جو به ازای هر هکتار یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و برای گندم نیز ۲ میلیون ۴۰۰ هزار هکتار است.

وی با بیان اینکه کشاورزان رغبتی به بیمه آتش سوزی مزارع خود ندارند، یادآور شد: در سال زراعی جاری ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ (اول مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد) تنها ۱۵۰ هکتار از اراضی گندم و جو توسط کشاورزان بیمه شده است.

نعمتی افزود: کشاورزان باتوجه به اینکه اعتقاد دارند غرامت پرداختی بیمه در قبال وسعت خسارت ها اندک و نیز سهم حق بیمه پرداختی آنها زیاد است، بنابراین رغبت چندانی به بیمه کردن محصولات خود ندارند.

وی ادامه داد: حق بیمه پرداختی کشاورز در هر هکتار برای محصول جو ۲۴ هزار تومان و برای گندم نیز ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان برای هر هکتار است.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی ایلام از کشاورزانی که محصول گندم و جو مزارع آنها قبل از برداشت دچار خسارت آتش سوزی شده است، خواست برای تشکیل پرونده و دریافت غرامت اقدام کنند.

نعمتی تاکید کرد: پرداخت غرامت تنها به محصولات برداشت نشده جو و گندم پرداخت می شود و پس چرای مزارع و یا زمین کشاورزی بایر شامل این طرح نیست.

اقدام به سوزاندن پس چرای مزارع بعد از برداشت موجب بروز آتش سوزی و سرایت آن به دیگر مزارع برداشت نشده و مراتع و اراضی جنگلی می شود.

در روزهای گذشته آتش زدن پس چرای مزارع در دره شهر باعث سرایت آتش سوزی به ۲۰ هکتار از گندمزارهای آن مناطق شد./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار