رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: ۳۳۲ زندانی واجد شرایط استان با حضور قضات در زندانها و رسیدگی ویژه پرونده آن‌ها از ارفاق‌های قانونی برخوردار شدند.
کد خبر: ۱۱۱۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳ 01 July 2023

به نقل از دادگستری خوزستان، علی دهقانی روز شنبه بیان کرد: به مناسبت هفته قوه قضائیه ۱۴۴ نفر از مسئولان و قضات سراسر استان از زندان حوزه قضایی بازدید و به درخواست‌های زندانیان رسیدگی کردند.

وی افزود: ارفاق‌های قانونی شامل کسانی می‌شود که آزادی آنان در جامعه مخل امنیت و آرامش مردم نمی‌شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به تفکیک آماری این ارفاق‌ها گفت: پس از بررسی پرونده‌های قضایی زندانیان، ۲۱۶ نفر از امتیاز مرخصی، ۵۶ نفر تقلیل مجازات، ۵۳ نفر مرخصی منجر به آزادی، سه نفر آزادی مشروط و چهار نفر از امتیاز پابند الکترونیک برخوردار شدند.

ترک مراسم توسط شیوخ درصورت تیراندازی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوشتر نیز از شیوخ طوایف خواست درصورت وقوع تیراندازی در مراسم شادی و عزا، مراسم را به نشانه اعتراض ترک کنند.

مهدی امیری با بیان اینکه این اقدام برای جلوگیری از این رسم غلط و خطرناک است، افزود: شیوخ و سران عشایر از متنفذین طوایف هستند و گفتار و رفتار آنان الگویی برای سایر افراد است.

وی ادامه داد: متاسفانه رسم اشتباه تیراندازی در مراسم بارها منجر به اتفاقات ناخوشایند و زخمی‌شدن یا حتی کشته شدن حاضرین و به‌دنبال آن بروز اختلافات گسترده‌ شده است.
امیری با تاکید بر لزوم پیشگیری از نزاع طایفه‌ای، گفت: رسالت بزرگان و متنفذین اجتماعی این است که ضمن تاکید بر پیشگیری از رسم غلط و ناپسند از جمله تیراندازی در مراسم، به نشانه اعتراض مراسم را ترک کنند.

طبق اعلام دادگستری خوزستان در سال گذشته یکهزار و ۲۰۰ زندانی در خوزستان آزاد شدند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار