کد خبر: ۱۱۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۲ 14 October 2015
رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان دهلران گفت: دوره آموزشی قصه گویی ویژه مادران اعضای کودک کتابخانه های عمومی در شهرستان دهلران به مناسبت روز جهاني كودك در كتابخانه سعدي دهلران برگزار شد.
 
به گزارش تابناک ایلام ،قدرت چراغي- رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان دهلران- در حاشيه اين مراسم با بيان اينکه قصه، عليرغم پيدايش رسانه هاي ديداري، شنيداري و تصويري، ارزش و جايگاه خود را حفظ کرده است، اظهار كرد: در همه جوامع، بخش مهمي از تعليم و تربيت کودکان به عهده قصه است و هرچه استفاده از داستان هاي مناسب براي کودکان بيشتر باشد، تأثير آن ها در فرآيند يادگيري و ياد دهي افزون تر خواهد بود و دستيابي به اهداف، بهتر و سهل تر مي شود.
 
وي ادامه داد: براي آشنايي با معيارهاي انتخاب قصه مناسب، بايد اصول قصه و ساختار آن را شناخت، سپس با تجزيه و تحليل هر قصه از نظر عناصر ساختاري، قصه را براساس موقعيت و شرايط محتواي آموزشي، مورد استفاده قرار داد.
 
رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي دهلران عنوان كرد: هدف از برگزاري اين دوره آموزشي يک روزه انتقال تجارب کتابداران آموزش ديده به مادران و آشنايي مادران با شيوه هاي قصه گويي است و در اين دوره ضمن بهره گيري از تجارب کتابداران آموزش ديده اين بخش، مهارت قصه گويي مقدماتي و پيشرفته، دوره آموزش مهارت قصه گويي براي مادران اعضاي کودک کتابخانه هاي عمومي برگزار خواهد شد.
 
وي تصريح كرد: قصه ها، در زمينه اصلاح رفتاري کودکان کاملاً موثر هستند و به طبع استفاده از پندها و صفات توصيه شده قرآني به عنوان محور موضوعي قصه، اثر بخشي بيشتري خواهد داشت.
 
در پايان اين دوره به تمامي مادران حاضر در اين دوره كتاب هاي مخصوص كودك اهداء گرديد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار