کد خبر: ۱۱۱۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲ 08 July 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 17/04/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------

انهدام باند سارقان مامور نما در چالوس 

سردار مفخمی فرمانده انتظامی استان از دستگیری اعضای باند سارقان مامور نما در شهرستان چالوس خبر داد 

سردار "حسن مفخمی شهرستانی" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت و اخاذی از شهروندان و برخی اتباع بیگانه در شهرستان های غرب استان ، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان چالوس با بررسی های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی، موفق به شناسایی اعضای باند سارقان زورگیر و مامور نما با یک خودروی سواری دنا شدند.

سردار مفخمی، اظهار داشت: این افراد که در پوشش ماموران انتظامی اقدام به اخاذی و زورگیری از مردم می کردند در یک اقدام اطلاعاتی در حال تردد در یکی از محورهای مواصلاتی این شهر شناسایی شدند .

وی افزود: متهمان با مشاهده خودروی گشت ماموران در حالی که قصد درگیری و تیراندازی به سمت ماموران را داشتند در اقدامی عملیاتی و با واکنش سریع ماموران زمین گیر شدند.

این مقام انتظامی در ادامه، اظهار داشت: در این عملیات 2 متهم از اعضای این باند دستگیر و یکی از آنان مجروح و توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شد .

به گفته سردار مفخمی در بازرسی از خودروی متهمان که دارای سابقه زورگیری و نحت تعقیب مراجع قضائی نیز بودند یک قبضه قمه ، یک قبضه کلت تقلبی، یک دست البسه با تجهیزات پلیسی ، 2 جفت پلاک تقلبی، مقادیر زیادی وجه نقد، مواد مخدر از نوع هروئین، تعداد قابل توجهی کارت شناسایی و کارت عابر بانک افراد مالباخته کشف شد.  

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه بیان داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

------------------------------------------

کشف سرقت های قاپ زنی در ساری 

سرهنگ قیصری رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری 2 سارق حرفه اي درحرکت و کشف 13 فقره سرقت قاپ زنی در شهرستان ساری خبر داد 

سرهنگ " علی قیصری" در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پي وقوع سرقت هاي متعدد گوشي تلفن همراه توسط راکبان یک دستگاه موتورسيکلت در سطح شهرستان ساری و ابراز نارضايتي در بين شهروندان، رسیدگی به موضوع، پرونده در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با جمع آوری مستندات و دلایل و با بررسی اسناد و مدارک در صحنه های سرقت و اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد، سارقان بعضاً با توسل به چاقو به سمت مالباختگان حمله ور شده و با ایجاد ترس وحشت در قشر بانوان گوشي آنان را سرقت مي بردند.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران در ادامه اظهار داشت: با بکارگيري توان اداره اطلاعات جنایی  و همچنین بررسی بانک اطلاعاتی سارقان سابقه دار و متهمان تحت تعقیب، در نهايت با اظهارات مالباختگان مشخص شد سرقت هاي به وقوع پيوسته توسط يک باند 2 الی 3 نفره که با يک دستگاه موتورسيکلت دو ترک مبادرت به سرقت مي کردند، همگي از طایفه فیوج شهرستان مرکز استان و همجوار مي باشند.

سرهنگ قیصری خاطرنشان کرد: با تلاش کارآگاهان، 2 سارق شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در اقدامات تخصصی پلیسی به 13فقره سرقت تلفن همراه اعتراف کردند که در این راستا پرونده تکمیل و متهمان با قرار مناسب روانه زندان شدند.

------------------------------------------

برخورد با هنجارشکنان در شبکه های اجتماعی در مازندران 

سرهنگ خورشاد رئیس پلیس فتا استان از اجرای تشدید طرح عملیاتی پلیس فتا درخصوص برخورد با رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی با همراهی" معاونت فضای مجازی سپاه مازندران" خبر داد 

سرهنگ "سامع خورشاد" در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: فضای مجازی همچون دنیای واقعی بستر بروز و ظهور ایده‌ها و اشکال و فرم های مختلف رفتاری است و طبعاً به سبب گستردگی و فراگیری و عمق نفوذش، این روزها از اهمیت بیشتری در اشاعه ارزش‌ها و هنجارها برخوردار است.

وی افزود: این عملیات‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تخصصی دراختیار وهمچنین با کمک تیم‌های رصد معاونت فضای مجازی سپاه استان پایش شبانه‌روزی هرگونه فعالیت مجرمانه حول محورهای ترویج و اشاعه فحشا و موارد سوء اخلاقی انجام می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان مازندران تصریح کرد: با اشاره به مصادیق مجرمانه در خصوص " اشاعه و ترویج فحشا در فضای مجازی " نظیر ترغیب به " بی‌حجابی، تن نمایی، مدلینگ مبتذل، لایوهای مستهجن غیراخلاق، وغیره " اظهار داشت: تا کنون با انجام 1704 رصد عام با همکاری معاونت فضای مجازی سپاه صورت گرفته، تعداد 1372 مورد شناسایی انجام شده وبالغ بر 375 فقره اقدام قضائی وعملیاتی شامل تذکر،

احضار، حذف و مسدود سازی انجام شده است.

وی ادامه داد: هم استانی‌های گرامی نیز یقین داشته باشند که پلیس فتا با همکاری سازمان‌های مرتبط، اهتمام ویژه‌ای برای مقابله با رفتارهای هنجارشکنانه و فعالیت‌های مجرمانه در حوزه کانال‌ها و صفحات صیغه‌یابی، دوست‌یابی، مدلینگ و اخاذی در دستور کار قرار داده است.

سرهنگ خورشاد خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

------------------------------------------

خودروی نیسان حامل مواد مخدر در تنکابن توقیف شد 

سرهنگ دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از کشف3 کیلو گرم موادمخدر تریاک از یک خودروی نیسان و دستگیری یک سوداگران مرگ در آن شهرستان خبرداد 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق و توزیع انواع مواد مخدر با یک خودروی وانت نیسان در شهرستان تنکابن، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی، پس از انجام اقدامات اطلاعاتی در اقدامی عملیاتی خودروی مورد نظر را حین تردد در این شهرستان متوقف و  راننده آن را  دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی تنکابن از کشف 3 کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در داخل خودروی مورد نظر جاسازی شده بود خبر داد و اظهار داشت: این سوداگر مرگ پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ دیلمی در خاتمه با بیان این که سوداگران مرگ همواره با مقاصد سودجویانه سعی در فروپاشی خانواده ها را دارند از شهروندان خواست: ضمن مراقبت از فرزندان خود بویژه قشر نوجوان، در صورت شناسایی عاملان سود جوی مواد مخدر مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی110 اعلام دارند.

------------------------------------------

سرقت نافرجام در ساری 

سرهنگ حسن زاده فرمانده انتظامي شهرستان ساری از وقوع يک سرقت نافرجام اماکن خصوصی در شهرستان ساری خبر داد و گفت: با سرعت عمل واحد گشت پاسگاه " هولار" سارقان در محل سرقت دستگير شدند 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"عبدالله حسن زاده" در اين خصوص اظهار داشت: در نیمه های شب جمعه، واحد گشت پاسگاه "هولار" شهرستان ساری از وقوع يک فقره سرقت در يکي از خيابان هاي اين شهرستان مطلع شدند.

وي افزود: بلافاصله ماموران انتظامي به محل مورد نظر اعزام و در اين راستا موفق شدند 2 سارق را هنگام فرار از محل سرقت دستگير کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان ساری با بيان اينکه با حضور به موقع ماموران انتظامي و همراهي و همکاري مردم، سارقان در سرقت از اماکن خصوصی ناکام ماندند، گفت: با تلاش ها و اقدامات اطلاعاتي و پليسي  سارقان دستگیر شده پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ حسن زاده در پایان به مخلان نظم و امنیت و سارقان هشدار داد: مخلان نظم و امنيت عمومي بدانند که پليس به آنها اجازه نخواهد داد که آسايش و آرامش مردم را سلب کنند.

------------------------------------------

دستگیری سارقان موتور سیکلت در عباس آباد 

سرهنگ صالحی فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از دستگيري 5 سارق موتورسیکلت در اين شهرستان خبر داد 

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "ناصر صالحی" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتور سیکلت در سطح شهرستان عباس آباد موضوع ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری 12 این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی های هدفمند در سطح حوزه استحفاظی‌ 5 سارق موتور سیکلت را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ صالحی تصریح کرد: مأموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان 5 دستگاه موتور سیکلت سرقتی را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد خاطرنشان کرد: سارقان دستگیر شده در بازجویی های فنی به 12 فقره سرقت اعتراف کردند که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار