کد خبر: ۱۱۱۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۹ 12 July 2023

به گزارش تابناک مازندران ، چهارمین جشنواره نیلوفرهای آبی تالاب رودبست با هدف معرفی این جاذبه طبیعی به بومیان و گردشگران و همچنین شناساندن این گل کمیاب چشم نواز زیبا به مردم، همراه با برنامه‌های بومی، محلی، فرهنگی، هنری، تفریحی و گردشی در تالاب زیبای روستای رودبست بابلسر برگزار شد. 

برگزاری چهارمین جشنواره نیلوفرهای آبی تالاب رودبست بابلسر  
 


 بر اساس این گزارش ، این تالاب با وسعت حدود چهارصد هکتار در فصل بهار و تابستان محل رویش گلهای نیلوفر در آب است .این آبندان در فصل زمستان مهمان پرندگان وحشی سیبری روسیه میباشد که دیدنش خالی از لطف نیست.
این مکان دیدنی در یکی از روستاهای توابع بابلسر قرار گرفته که اکثر مردم آن کشاورز هستند.

این روستا به دو بخش پائین محله و بالا محله تقسیم شده است.
این آبندان همچنین با ذخیره بارش های زمستانی آب مورد نیاز کشت برنج روستای رودبست را نیز تامین میکند.

علی‌پور دبیر جشنواره نیلوفرهای آبی می‌گوید: هدف از برگزاری سالانه‌ جشنواره‌ی نیلوفرهای ابی اینست که، مهمانان، مسافران و محلی‌ها با این گل‌های نادر بیشتر آشنا شوند و به آنها آسیب نزنند.
وی گفت:

نه تنها بلاگرهای فضای مجازی بلکه گل‌فروش‌هایی از شهرستانهای اطراف و همچنین تهران، باند‌هایی را برای چیدن این گل‌های ارزشمند به این تالاب می‌فرستند تا آن‌ها را با قیمتی گزاف در بازار گل تهران بفروش برسانند.
علیپور در مورد یکی دیگر از موارد برداشت بی‌رویه این گل نادر اظهار داشت:

بعضی دلالان و و دستفروشان در بازار این گلهارا از ساقه بریده و بذر این گلها را به اسم پسته دریایی به مسافران میفروشند.

وی در خصوص هزینه برپایی این جشنواره گفت:

هزینه برپایی این جشنواره‌ هم با همت و همکاری اهالی روستا تامین می‌شود و با وجود آنکه سال گذشته تالاب نیلوفرهای آبی رودبست را در فهرست آثار ملی طبیعی ثبت شد، اما از طرف مسئولین و دولت کمکی به ما نمی‌شود.
علی‌پور ادامه داد: اگر مسؤولان شهری و استانی مجوزهایی برای ساخت چند کلبه‌ محلی شناور در آب به جوانان محل دهند، قطعا در رونق گردشگری و درآمدزایی این منطقه تاثیر زیادی خواهد داشت.
نیلوفرهای تالاب رودبست از هفته اول تیرماه شروع به گل دادن می‌کنند و تا اواخر شهریورماه سرپا هستند. 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار