رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: صلح و سازش پرونده‌های قصاص نفس از ابتدای امسال تاکنون در استان خوزستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۰۰ درصدی داشته است.
کد خبر: ۱۱۱۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰ 19 July 2023

به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی دهقانی روز چهارشنبه با بیان اینکه صلح و سازش پرونده‌های نزاع و قصاص در اولویت دستگاه قضای استان است، بیان کرد: ۱۱۹ پرونده قصاص نفس از ابتدای امسال تاکنون به همت اعضای شوراهای حل اختلاف، شیوخ، بزرگان و معتمدین طوایف، صلح‌یاران و اعضای ستاد صبر به سازش و رضایت اولیای دم انجامید این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این آمار ۲۰ فقره بود.
وی با اشاره به پویش «به عشق امام رئوف می‌بخشم» افزود: استان خوزستان یکی از استان‌های پیشرو کشور در اجرای این پویش است و با این پویش، نتایج بسیار مطلوبی برای ایجاد صلح و سازی در پرونده‌های قضایی کسب شده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه پویش «به عشق امام رئوف می‌بخشم» از اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا اول محرم ادامه دارد، اظهارکرد: ۱۴۲ پرونده قصاص در قالب این پویش تاکنون به سازش انجامیده که برخی از آنها در مرحله اخذ رضایت ثبتی و تکمیل روند اداری است.
وی ادامه داد: گذشت و بخشش از کرامات بزرگان است و دعوت به این امر مانع از گسترش خشونت پنهان و آشکار در جامعه می‌شود.
دهقانی گفت: انتظار ما از مردم فهیم استان این است که هنگام بروز اختلافات و دعاوی به قانون اکتفا و از هرگونه رفتار خودسرانه پرهیز کنند و اطمینان داشته باشند که با مراجعه به مراجع قانونی، عدالت بهتر و موثرتری برای آنان اجرا خواهد شد.

سال گذشته ۹۰ پرونده قضایی در خوزستان به صلح و سازش ختم شد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار