معاون اداره کل محیط زیست قم گفت:هوای قم امروز یکشنبه یکم مردادماه در شرایط بسیار ناسالم برای تمامی گروه‌ها است.
کد خبر: ۱۱۱۶۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹ 23 July 2023

به گزارش تابناک قم، سید احمد شفیعی، معاون اداره کل محیط زیست قم گفت: شاخص کیفیت هوا امروز در برخی ساعات به عدد ۲۱۶ و شرایط بسیار ناسالم برای تمامی گروه‌ها رسید تا علاوه بر ثبت پنجمین روز پیاپی آلودگی هوا، شهروندان قمی سی و یکمین روز آلوده امسال را تجربه کنند.

او با بیان اینکه منشاء آلودگی روز‌های اخیر داخلی است، افزود: دشت مسیله و اطراف دریاچه نمک مهمترین کانون‌های آلاینده هوا در این مدت هستند.

شفیعی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۶ روز پاک، ۶۷ روز قابل قبول، ۲۶ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، سه روز ناسالم برای عموم و ۲ روز بسیار ناسالم ثبت شده است.

در جلسه کمیته مدیریت شرایط اضطرار گرد و غبار قم هم با تاکید بر آماده باش کامل تمامی بیمارستان‌های و مراکز درمانی مصوب شد با توجه به ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، مراسم هیئات مذهبی صرفا در فضای سربسته برگزار و نذورات در بسته بندی توزیع شود.

همچنین با توجه به احتمال وقوع طوفان شن در محور‌های قم - گرمسار و قم- تهران رانندگان ضمن پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، در صورت لزوم با احتیاط از این محور‌ها تردد کنند.

ممنوعیت فعالیت‌های ورزشی در فضا‌های سرباز و فعالیت‌های عمرانی که سبب ایجاد گرد و خاک می‌شود از دیگر مصوبات این جلسه بود.

مرکز بهداشت استان هم با توجه به شرایط جوی از همه شهروندان بویژه سالمندان، کودکان، زنان باردار و بیماران قلبی-عروقی خواست از هرگونه فعالیت خارج از منزل خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار