کد خبر: ۱۱۱۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴ 25 July 2023

آتش سوزی در بخشی از عرصه های جنگلی میانکاله
صبح امروز آتش بخش‌هایی از منطقه حفاظت شده میانکاله بهشهر را در بر گرفت و تلاش برای اطفای آن ادامه دارد.

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، تقی پور رئیس پناهگاه حیات وحش میانکاله بهشهر گفت: بخشی از عرصه‌های جنگلی و بوته‌ای شبه جزیره میانکاله بهشهر از ساعت ۹ و نیم صبح امروز در آتش می سوزد.

او افزود: در پی این آتش سوزی، بخش‌هایی از این منطقه حفاظت شده در آتش سوخت و تلاش مسئولان آتش نشانی و نیرو‌های امدادی برای مهار آن همچنان ادامه دارد. ستاد بحران هم یک بالگرد برای اطفای حریق ارسال کرده است.

بگفته تقی پور، در این حادثه پوشش گیاهی سازیل و بخشی از انارستان از بین رفت.

سازیل یک نوع گیاه است که در حاشیه تالاب ها می روید و بیشتر زیست بوم قرقاول خزری و دراج است، تاکنون علت دقیق این آتش سوزی مشخص نشده، ولی گمانه زنی ها دخالت عامل انسانی را گذشته از عمدی یا غیرعمدی بودن دخیل تر از سایر عوامل می داند.

محمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری هم گفت: آتش سوزی صبح امروز در ۱۰ هکتار از مراتع جنگلی و بوته ای میانکاله آغاز شده است و علی رغم جریان باد شدیدی که در منطقه حاکم است با تلاش یگان امداد هوایی با ظرفیت ۲ بالگرد و همچنین یگان امداد زمینی با ظرفیت نیروهای یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و نیروهای بسیج و مردمی و همچنین به استعداد ماشین آلات و ادوات شهرداری های شرق استان در حال عملیات کنترل و مهار آتش سوزی هستیم.

شبه جزیره میانکاله، ۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتاری وسعت دارد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار