استاندار خوزستان گفت: قرار است تا پایان سال آبی جاری چند نوبت دیگر رهاسازی آب در حوضه‌های سد کرخه و سد مارون انجام شود و آب به تالاب‌های هورالعظیم و شادگان برسد.
کد خبر: ۱۱۱۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹ 11 August 2023

علی اکبر حسینی محراب در حاشیه نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان که با شرکت ویدئو کنفرانس فرمانداران در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های جدید مدیریت بحران مورد بررسی قرار گرفت و وظایف و مسئولیت‌های ستاد بحران مرور شد.

وی افزود: برای مشارکت دادن سمن‌ها در مدیریت بحران‌ها نیز تبادل نظر و بررسی انجام شد.

حسینی محراب با بیان اینکه از اداره‌کل مدیریت بحران استانداری خواسته شد مرکزی فعال و مدرن برای کنترل و پیش‌بینی بحران، تجهیز و آماده کند، گفت: قرار شد از هم‌اکنون سازه‌های رودخانه‌ها اگر دچار مشکل است اقدامات ترمیمی در مورد آن‌ها انجام شود و لایروبی برخی از آنها را که نیاز به لایروبی دارند نیز انجام شود.

استاندار خوزستان افزود: خوشبختانه در سال جاری آبی لطف الهی به خوبی شامل حال استان شد؛ فقط در حوضه کرخه که کمبود آب داشتیم که با همراهی مردم و کشاورزان مدیریت شد و امیدواریم مدت باقیمانده نیز به خوبی سپری شود.

وی افزود: آنچه از دست ما برای کشت تابستانه بر می‌آمد انجام دادیم و همچنین قرار است تا پایان سال آبی جاری چند نوبت دیگر رهاسازی آب در حوضه‌های سد کرخه و سد مارون انجام شود و آب به تالاب‌های هورالعظیم و شادگان برسد.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی تمهیدات لازم برای پیشگیری و مدیریت سوانح احتمالی در این نشست پیش‌بینی شد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار