حجت‌الاسلام محمدی لائینی امام جمعه شهرستان نکا در سالگرد بازگشت آزادگان به کشور در جمع نمازگران گفت؛
امام جمعه شهرستان نکا گفت: این هفته، سالروز بازگشت آزادگان عزیز به کشور است و آنان، وزن و اعتبار ایران را بالا بردند و در سالگرد بمباران اتمیِ هیروشیما در ژاپن، مردم فقط سکوت می‌کنند و حق ندارند آمریکا را محکوم کنند و مقصر اصلی را معرفی نمی‌کنند.
کد خبر: ۱۱۱۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶ 11 August 2023

 

آزادگان وزن و اعتبار ایران را بالا بردند  

به گزارش تابناک مازندران، نماز جمعه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۲ شهرستان نکا با حضور مردم مؤمن و انقلابی و مسئولین شهرستانی و به امامت حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی در مصلی امام خمینی (ره) شهرستان نکا برگزار شد.

 

آزادگان وزن و اعتبار ایران را بالا بردند  

حجت‌الاسلام محمدی لائینی در خطبه اول اظهار کرد: خداوند تواب است و اگر انسانی مرتکب گناهی شود و سپس به سوی خدا برگردد، خداوند توبه او را می‌پذیرد و اگر کسی قسم بخورد، باید کفاره دهد.

 

آزادگان وزن و اعتبار ایران را بالا بردند  

وی در ادامه با بیان اینکه، خون شهید کفاره‌ی گناهان اوست و هنگامی که خون او روی زمین می‌ریزد، همه‌ی گناهانش بخشیده می‌شود، تصریح کرد: گناهانی نیز وجود دارند که کفاره ندارد، مثلاً کسی که به دیگران بدهکار است باید بدهی خود را پرداخت کند، حتی اگر شهید هم بدهکار باشد، بستگان و بازماندگان او باید بدهکاری او را بپردازند یا اینکه طلبکار از شهید بگذرد و عفو کند.

امام جمعه شهرستان نکا تشریح کرد: اگر به کسی خسارت وارد کردیم ضامن هستیم و در همین دنیا باید بدهکاری را پرداخت و تسویه کنیم، زیرا اگر امروز به اموال خود رسیدگی نکنیم، دیگران رسیدگی نخواهند کرد. بطوریکه، حضرت علی(ع) فرمود: «روزی پیامبر در میان جمعی نماز جماعت خواند و پس از نماز رو به مردم کرد: آیا در این جمع از طایفه بنی نجار کسی هست؟ یکی از شهدا از قبیله بنی نجار است اما دم دروازه بهشت محبوس شده است. گفتند: به چه کسی بدهکار است؟ فرمود: این شهید به یک یهودی ۳ درهم بدهکار بود. اگر کسی از شما بدهی این شهید را پرداخت نکند دم دروازه بهشت محبوس خواهد ماند.»

 

آزادگان وزن و اعتبار ایران را بالا بردند  

حجت‌الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه، عمر انسان و جوانی سرمایه است و این سرمایه‌ها را نباید بیهوده از بین ببریم، تأکید کرد: وقت حق‌الناس است و حق دیگران را نباید ضایع کنیم، مثلاً مسئولی که به امور مردم رسیدگی نمی‌کند، و مسئولی که در مراسم چند ساعت وقت مردم را می‌گیرد و اضافه صحبت می‌کند، در حقیقت حق مردم را ضایع کرده و مرتکب حق‌الناس شده است، که در این راستا، حضرت آیت‌الله کوهستانی فرمودند: «بنده سخن بیهوده را کمتر از حرام نمی‌دانم».

وی در خطبه دوم، ضمن تشکر از حضور همه‌‌ی شرکت‌کنندگان در نماز جمعه و برپاکنندگان نمایشگاه اسوه در مصلی از پایگاه‌های مقاومت شهری و روستایی، بیان کد: شهادت امام سجاد(ع) در سال ۹۵ هجری قمری واقع شد و این امام به وظیفه امامت خود که هدایت و رهبری جامعه بود به خوبی عمل کرد و تداوم‌بخش جریان کربلا بود و نهضت خونین امام حسین(ع) را به شکل دیگر ادامه داد، او عابد خالص خداوند و محض عبودیت خدا بود و آنرا به شکل اکمل انجام داد و به زینت عبادت کنندگان ملقب شد و همچنین هرگز از حال ضعفا و فقرای جامعه غافل نبود.

خطیب جمعه شهرستان نکا گفت: امام باقر(ع) فرمود: «پدرم شبانه از خانه بیرون می‌رفت و کیسه را به تنهایی به دوش می‌کشید و آن را به همه‌ی خانه‌ها می‌داد و چهره‌اش را می‌پوشاند تا مردم او را نشناسند.

حجت‌الاسلام محمدی لائینی عنوان کرد: دوشنبه روز مقاومت است و اگر حرکت براساس توکل، وحدت و خودباوری انجام گیرد، از نیروها یک حرکت بزرگ تشکیل می‌دهد و در این روز رزمندگان حزب‌الله لبنان بر اسرائیل دشمن غدار پیروز شدند.

وی گفت: این هفته، سالروز بازگشت آزادگان عزیز است و آنان، وزن و اعتبار ایران را بالا بردند و در سالگرد بمباران اتمیِ هیروشیما در ژاپن، مردم فقط سکوت می‌کنند و حق ندارند آمریکا را محکوم کنند و مقصر اصلی را معرفی نمی‌کنند.

امام جمعه شهرستان نکا با اشاره به ۱۷ مرداد روز خبرنگار، از خبرنگاران تشکر و قدردانی کرد‌ و همچنین خاطرنشان کرد: گرمای بی‌سابقه مخصوص ایران نیست، بلکه جهانی است و ظرفیت نیروگاه ها محدود است و باید مصرف را مدیریت کنیم تا قطعی برق نداشته باشیم.

حجت‌الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: کشاورزان نیز گلایه‌مند هستند و خرید گندم باید به وقت انجام شود.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار