کد خبر: ۱۱۲۰۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳ 16 August 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید در حفظ امانت دفاع مقدس و این سرمایه عظیم معنوی و تربیت باتمام وجود و تمام قد به میدان آمده و همکاری داشته باشیم، مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان تقریبا می‌تواند همان تاثیر و نقش راهیان نور را داشته باشد، باید از سراسر استان دعوت کنیم تا اردوی راهیان نور را اینجا برگزار کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در دیدار سرهنگ سلامی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: زنان و مردان ما با تلاش برای پیروزی انقلاب اسلامی، برگ زرین پرافتخاری را در تاریخ کشور بر جای گذاشتند.

مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران می‌تواند تاثیر و نقش راهیان نور را داشته باشد
مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران می‌تواند تاثیر و نقش راهیان نور را داشته باشد  

 

وی با اشاره به اقدامات بارز بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، افزود: امیدواریم مسئول جدید بتواند پروژه را به پایان آن طراحی که انجام گرفته برساند؛ هشت سال دفاع مقدس نه متعلق به خانواده‌های شهداست، نه ما، نه شخص امام و رهبر و نه کسی بلکه متعلق به خدا، تاریخ اسلام و نسل‌های آینده است.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: همه ما باید این امانت و سرمایه عظیم تربیتی، حماسی، جهادی، انقلابی و ایثاری به نام دفاع مقدس را حفظ کرده و به نسل‌های نو و آینده منتقل کنیم، گفتمانی را بر محور این ارزش‌ها برای همیشه در جامعه ترتیب بدهیم و برای ما متن باشند و به حاشیه نروند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: باید در حفظ امانت دفاع مقدس و این سرمایه عظیم معنوی و تربیت باتمام وجود و تمام قد به میدان آمده و همکاری داشته باشیم، اصلا نهادها و ارگان‌هایی که موظف هستند در این راستا کمک کنند براساس مقدار و چگونگی کمک باید ارزیابی شوند و باید شاخصی را از این حوزه برای ارزیابی عملکرد مسئولان و دستگاه‌ها داشته باشیم.

امام جمعه ساری ادامه داد: باید از این مجموعه شکل گرفته‌ای چون پارک موزه دفاع مقدس برای انتقال ارزش‌ها به نسل‌های آینده استفاده کنیم، برگزاری اردوهای فرهنگی، دعوت از تیم‌های گردشگری برای بازدید (باتوجه به اینکه امروز برخی از مراکز گردشگری تورهای اعزام به مناطقی که با فرهنگ دفاع مقدس در تضاد است)، تلاش برای جذب این گردشگران و غیره می‌تواند موثر باشد.

این مسئول تاکید کرد: اینکه چقدر توانستیم مسئولان و مدیران را به مرکز فرهنگی دفاع مقدس بیاوریم و اصلاح کنیم مهم است، تصمیم بگیرید که از فردا از گروه‌های گردشگری، دانشجویان، دانش آموزان و غیره دعوت کنید که به اینجا بیایند، فرامتنی که در این مکان برای افکار به‌وجود می آید از متن مهم‌تر است.

وی اظهار کرد: رها شدن این مجموعه به این شکل نه وجدانی است و نه با عزت و غرور مردم استان می‌سازد و نه شهدا را خوشحال می‌کند، مجموعه‌های دولتی و خیرین بخش مردمی را باید پای کار بیاورید و مدیرکل بنیاد حفظ آثار نیز باید از خود مایه گذاشته و فرا ماموریتی حرکت کند.

آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: چنانچه مجموعه فرهنگی دفاع‌مقدس کامل شود کار و زحمت راهیان نور را خیلی کم می‌کند، اینجا تقریبا می‌تواند همان تاثیر و نقش راهیان نور را داشته باشد، اینجا عملیات‌ها و سیاست‌های دفاعی از شروع دفاع مقدس تا پایان آن را می‌توان مشاهده کرد؛ باید از سراسر استان دعوت کنیم تا اردوی راهیان نور را اینجا برگزار کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: برای میزبانی از حدود ۳۰ میلیون گردشگر در استان در سال می‌توان در کنار مراکز دیگر، مرکز فرهنگی دفاع مقدس را مقصد قرار داد و دیدن اینجا می‌توان کفاره مشاهده برخی از مقاصد گردشگری باشد، این مسئله مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد ما هم کمک می‌کنیم که خیرین پای کار بیایند. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار