رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس از جمع آوری و پلمب واحدهای های غیرمجاز تفکیک و بازیافت پسماند مستقر در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۵۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸ 10 September 2023

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از روابط عمومی اداره کل حقاظیت محیط زیست استان، زهرا خلیلی روز یکشنبه در این باره گفت: پس از اخذ دستور قضایی و هماهنگی با شهرداری قدس، با حضور ماموران نیروی انتظامی، نسبت به جمع آوری و پلمب مراکز تفکیک زباله غیر مجاز اقدام شد.

وی افزود: این واحدها به علت ایجاد آلایندگی های محیط زیستی، تفکیک غیر اصولی ضایعات، تجمع حیوانات از جمله سگ و موش و ایجاد نارضایتی برای اهالی شهرستان جمع آوری و تعطیل شد.

خلیلی با بیان اینکه این اداره به طور مستمر و به استناد ماده هفت قانون مدیریت پسماندها، با همکاری شهرداری بر فعالیت این دست از واحدها نظارت دارد، اظهار داشت: برخورد با واحدهای غیر مجاز و آلاینده مطابق قوانین و مقررات در دستور کار این اداره قرار دارد.

توقیف خودروی تخلیه غیرمجاز پسماند در رباط کریم

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم از بازدید میدانی دادستان شهرستان از اراضی حاشیه رودخانه شور و محل غیرمجاز دپو و تفکیک پسماندهای خانگی خبر داد.

واحدهای تفکیک زباله غیرمجاز در شهر قدس تعطیل شد

علیرضا فاضلی اظهار داشت: در پی گشت و پایش های کارشناسان این اداره در شهر جدید پرند، قسمتی از اراضی حاشیه رودخانه شور برای دپو و تفکیک پسماندهای خانگی توسط متخلفان مورد استفاده قرار می گرفت که طی هماهنگی انجام شده، دادستان شهرستان روز گذشته از این محل بازدید کرد.

وی با اشاره به اینکه در این بازدید عوامل نیروی انتظامی نیز حضور داشتند، خاطرنشان کرد: در بازدید صورت گرفته یک دستگاه خودروی وانت در حال تخلیه غیرمجاز پسماند مشاهده و راننده متخلف توسط عوامل کلانتری پرند بازداشت شد.

فاضلی با بیان اینکه در این بازدید مقرر شد در اسرع وقت، نسبت به احضار و صدور حکم متخلفان اقدام لازم صورت پذیرد، افزود: همچنین شعبه پنجم دادیاری شهرستان نیز به عنوان شعبه تخصصی محیط زیست برای رسیدگی سریعتر به جرایم زیست محیطی تعیین شد.

مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان تهران با مجموع تعداد ۱۳ منطقه شامل سه پارک ملی، چهار منطقه حفاظت شده، سه اثر طبیعی ملی و سه منطقه شکار ممنوع به مساحت کلی ۶۵۵ هزار و ۸۹ هکتار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار