دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت کنونی سیب‌زمینی به دلیل هزینه‌های بالای اجاره زمین، نهاده‌های کشاورزی و کشت و کار برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست.
کد خبر: ۱۱۲۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳ 16 September 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری و به نقل از خبرگزاری فارس، ذبیح‌الله اعظمی ساردویی در حاشیه بازدید از مزارع سیب‌زمینی فرادنبه در شهرستان بروجن که به منظور نظارت بر نحوه کشت، داشت و کیفیت محصول سیب‌زمینی انجام شد، گفت: یکپارچگی اراضی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری زمینه‌ساز بهره‌وری بالا در مصرف آب و برداشت محصول باکیفیت است.

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کیفیت بالای محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: قیمت کنونی سیب‌زمینی به دلیل هزینه‌های بالای اجاره زمین، نهاده‌های کشاورزی و کشت و کار برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست از این رو در سال‌های آینده کشاورز اقدام به کشت نمی‌کند و یا کشت خود را کاهش می‌دهد و امنیت غذایی به مخاطره می‌افتد.

وی افزود: یکی از مسائل مهم که در کمیسیون کشاورزی به دنبال آن هستیم جلوگیری از خُرد شدن اراضی کشاورزی است و این موضوع تحت عنوان ایجاد شرکت‌های سهامی در کانون امنیت غذایی پیگیری می‌شود.

اعظمی ساردویی اضافه کرد: این الگوی کشت که کشاورزان زمین‌های خود را در قالب شرکت سهامی یا اجاره در اختیار یک بهره‌بردار قرار می‌دهند در چهارمحال و بختیاری اجرا شده است و کشاورزان استان‌های دیگر باید از این نمونه استفاده کنند.

وی عنوان کرد: ایجاد سردخانه برای نگه‌داری محصول سیب‌زمینی از دیگر اقدامات موفق چهارمحال و بختیاری به عنوان حلقه واسطه بین صنعت و تولید است.

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: همچنین ایجاد واحد‌های سورتینگ و بسته‌بندی در کنار سردخانه‌ها از اقدامات موثر در چهارمحال و بختیاری است.

وی گفت: انتظار داریم میزان کشت سیب‌زمینی به دلیل شرایط مناسب اقلیمی و محیطی مناسب در این استان افزایش پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار