رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: کشاورزان استان با توجه به آغاز زودتر از موعد بارش‌های پاییزی هر چه زودتر نسبت به کشت پاییزه اراضی و برداشت محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.
کد خبر: ۱۱۲۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶ 19 September 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری و به نقل از خبرگزاری فارس، حسین برزگر صبح امروز در جمع خبرنگاران چهرمحال و بختیاری گفت: با توجه به کاهش دما طی هفته‌های اخیر در استان و پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر آغاز زودتر از موعد بارش‌های پاییزی و استمرار بارندگی‌ها بیش‌تر از حد نرمال ۲ چالش اساسی در حوزه برداشت و کشت محصولات کشاورزی خواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کشاورزان با توجه به آغاز زودتر از موعد بارش‌های پاییزی هر چه زودتر نسبت به کشت پاییزه اراضی خود اقدام کنند.

وی افزود: بخش عمده‌ای از برداشت محصولاتی مانند غلات و حبوبات در استان انجام شده، اما برداشت محصول از سطح زیرکشت سیب‌زمینی، ذرت علوفه‌ای و چغندرقند عمدتا باقی مانده است و امیدواریم عمده این محصولات نیز تا قبل از آغاز بارندگی‌ها انجام شود.

برزگر اضافه کرد: توصیه می‌کنیم کشاورزان حدالمقدور ماشین‌آلات موردنیاز برداشت محصولات را از هم‌اکنون هماهنگ و همچنین نسبت بیمه کردن اراضی کشاورزی کشت‌های پاییزه و بهاره اقدام کنند.

وی عنوان کرد: پرورش‌دهندگان ماهی در استان نیز مزارع شیلات خود را هر چه سریع‌تر بیمه کنند و عشایر و دامداران دام‌های خود را از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جمع‌آوری کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: عشایر کوچ‌روی استان که فصل کوچ آن‌ها فرا رسیده در کوچ خود تسریع کنند.

وی گفت: با هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری درخواست ماشین آلات اضافه برای برداشت محصولات کشاورزی استان انجام شده است تا زمان زمان برداشت کوتاه‌تر شود.

برزگر افزود: هم‌اکنون ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت ذرت علوفه‌ای، ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار به زیر کشت سیب‌زمینی و یک هزار و ۶۰۰ هکتار به زیر کشت چغندرقند رفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار