مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه تکمیل طرح‌های راه‌ استان نیازمند ۴۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است، گفت: امیدواریم که با کمک دیگر نهادها و صنایع در جهت توسعه و ایمنی راه‌های استان گام‌های موثری برداشته شود.
کد خبر: ۱۱۲۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸ 25 September 2023

مسعود بیات‌منش بیان کرد: تامین این میزان منابع در شرایط فعلی دشوار است و از عهده دولت به تنهایی خارج است لذا می‌توان از ظرفیت‌ها و وجود صنایع بزرگ استان برای توسعه و ایمنی راه‌ها استفاده کرد.

وی افزود: انتظار داریم برخی از شرکت‍ها و صنایع استان نظیر منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره) در این زمینه کمک کنند تا وضعیت راه‌های استان بهبود یابند.

کمبودها و عقب افتادگی خوزستان در بحث راه و مسکن باید جبران شود

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بنا داریم در ۲ سال باقی مانده دولت، کمبودها و عقب افتادگی استان در بحث راه و مسکن را جبران کنیم و نسبت به میانگین کشوری شرایط بهتری داشته باشیم.

وی افزود: استان خوزستان به دلیل وجود مرزهای دریایی و زمینی، نخستین استان شروع مبدا بار برای تامین نهاده‌ها و نیازهای اولیه کشور است ولی به نسبت حمل باری که در این استان انجام می‌شود یک مقدار در زمینه توسعه راه‌ها عقب هستیم.

هفت درصد راه‌های کشور در خوزستان است

بیات‌منش بیان کرد: با توجه به اینکه مبدا ۱۱ درصد بار کشور از استان خوزستان است باید به همین میزان، راه‌های کشور در استان باشد در حالی که تنها هفت درصد راه‌های کشور را به خود اختصاص می‌دهیم.

وی با بیان اینکه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شریانی در استان خوزستان وجود دارد، افزود: از این میزان راه، یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر چهار خطه و ایمن بوده و مابقی آن برابر با یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر ۲ خطه است که حتما باید بزرگراه و آزادراه شود البته ۸۰۰ کیلومتر از این میزان به پروژه تبدیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: برخی از طرح‌های راه استان مربوط به رفع نقاط حادثه‌ خیز و گلوگاه‌هایی است که از سال‌های گذشته در محور اهواز به چذابه آغاز شده و به اتمام نرسیده بود لذا یکی از طرح‌های مهم ما در سال جاری، تکمیل و چهارخطه کردن این محور است.

وی ادامه داد: در محور اهواز - چذابه چهار پل بزرگ داریم که فقط یکی از آنها ساخته شده بود و پل‌ آهنی بستان، حمیدیه و سابله در دستور کار قرار گرفت.

بیات منش گفت: بخشی از طرح‌های راه استان مربوط به ساماندهی جاده ترانزیت و تسهیل در عبور و مرور منطقه مرزی چذابه است که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد.

وی با اشاره به ساماندهی و آسفالت ورودی و خروجی مرز شلمچه افزود: در این مدت کوتاه، حدود سه هزار میلیارد ریال در محورهای استان هزینه شده و هدف اصلی ما ایمنی راه‌های استان است.

چهار خطه کردن محور اهواز - خرمشهر - شلمچه

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان چهار خطه کردن محور اهواز - خرمشهر - شلمچه را از مصوبات سفر دور دوم ریاست جمهوری به استان عنوان کرد و گفت: این محور حدود ۱۲۰ کیلومتر بوده که ۲۴ کیلومتر آن در حال ساخت است و مابقی آن طی یکی ۲ سال آینده تکمیل می‌شود.

وی افزود: به طور قطع با تکمیل طرح‌های اهواز - خرمشهر - شلمچه و اهواز - چذابه علاوه بر کاهش تصادفات می‌توان در بحث ترانزیت کالا و مسافر نیز خدمات بهتری ارائه داد.

پیشرفت چشمگیر در محورهای منتهی به مرز چذابه و شلمچه

بیات منش اظهارکرد توسعه و ایمنی محور شوش - عبدالخان - چذابه نیز جزو مصوبات سفر دور دوم ریاست جمهوری بوده که تلاش می‌کنیم به بهترین شکل انجام شود.

وی افزود: کاهش تصادفات و ایمنی سفر ۲ شاخص اصلی در بحث راه‌ها بوده که سرعت ساخت و رسیدگی به ۲ مرز چذابه و شلمچه نسبت به سال‌های قبل پیشرفت چشمگیری داشته است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار