معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی خوزستان گفت: مردم به عنوان سرمایه اصلی در ایجاد امنیت، نقش مهمی دارند و نیاز است در این خصوص کمک حال ما باشند و نسبت به این مسئله بی تفاوت نباشند.
کد خبر: ۱۱۲۹۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳ 04 October 2023

سرهنگ صمد کلاگر پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری تبیین برنامه‌های هفته نیروی انتظامی، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: هفته نیروی انتظامی در سال ۱۴۰۲ از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه اعلام شده است که بنا بر تدابیر سلسله مراتب فرماندهی فراجا، شعار امسال «شهروند قانون مدار، پلیس خدمتگزار» انتخاب شده است؛ این هفته را فرصتی می‌دانیم تا بتوانیم قسمتی از اقتدار، روزآمدی و هوشمندی پلیس را اطلاع رسانی کنیم که در این خصوص نیازمند همراهی و همدلی اصحاب رسانه هستیم.

وی افزود: هفته نیروی انتظامی فرصت مناسبی برای افزایش سرمایه اجتماعی پلیس است که این سرمایه اجتماعی، خود به منزله افزایش منزلت و مقبولیت پلیس است.

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی خوزستان با بیان اینکه در سال‌های اخیر پلیس مورد هجمه دشمن قرار گرفته است، تصریح کرد: این برای ما یک افتخار است که مورد هجمه دشمن باشیم زیرا که حضرت آقا فرموده‌اند هر سازمانی که از طرف دشمن و رسانه‌های غربی مورد هجمه قرار بگیرد یعنی کار خود را درست انجام می‌دهد.

سرهنگ کلاگر گفت: هفته نیروی انتظامی فرصت خوبی است تا با مردم که ولی نعمت‌های ما هستند ارتباط بیشتری برقرار کنیم، همچنین با همکاران خود و خانواده‌های آنها که جهاد گونه عمل می‌کنند ارتباط داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما به عنوان سربازان ولایت، خدمت رسانی به موقع، مطلوب و مناسب به مردم را وظیفه اصلی خود می‌دانیم که البته این خدمات باید بی منت باشند، اما در راه رسیدن به این موضوع اصلی ترین سرمایه‌های ما مردم هستند یعنی بدون مشارکت مردمی، امنیت تحقق پیدا نمی‌کند لذا مردم به عنوان سرمایه اصلی در ایجاد امنیت نقش بسیار مهمی دارند و نیاز است در این خصوص کمک حال ما باشند و نسبت به این مسئله بی تفاوت نباشند.

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی خوزستان اولویت اول در برقراری امنیت و مبارزه با جرایم را پیشگیری اعلام و عنوان کرد: باید مسائل را به صورت اجتماعی حل و فصل کنیم نه اینکه برخورد سلبی داشته باشیم و این موضوع محقق نمی‌شود مگر با داشتن اشرافیت و همکاری مردم، باید با ارائه آموزش‌های لازم و اطلاع رسانی‌هایی که به شهروندان می‌شود کاری کنیم تا در حوزه امنیت مشارکت داشته باشند و از وقوع جرم پیشگیری شود.

سرهنگ کلاگر اضافه کرد: فراجا در سال‌های اخیر اقدامات زیادی در این خصوص انجام داده که از جمله آنها می‌توان به نگهبان محله و همیاران پلیس اشاره کرد که همیاران پلیس اخیراً راه اندازی شده، اینها قشر جوان و مردمی هستند که با پلیس همکاری دارند و تأثیر بسیاری در موفقیت‌های مأموریت‌های ما داشته‌اند.

نظم و امنیت بزرگترین عنصر در هر اجتماع

وی با بیان اینکه نظم و امنیت، بزرگترین عنصر در هر اجتماع است که در همه امورات تأثیر بسیار دارد، تصریح کرد: قانون گریزی، مسئله مقابل نظم است که اثر آن بر کل جامعه دیده می‌شود لذا شهروندان باید نسبت به قانون گریزی حساس باشند و این مسئله صد در صد بر کل جامعه اثر می‌گذارد.

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی خوزستان بیان کرد: پلیس از لحاظ خدمت گزاری به عنوان مجری قانون، ناظم و امین نظم بر انضباط، وظیفه خود می‌داند که شبانه روزی تلاش کند تا برای شهروندان مشکلی پیش نیاید؛ حضرت آقا فرموده‌اند پلیس ما باید پلیس در تراز انقلاب اسلامی باشد، ما نیز این موضوع را به عنوان هدف و الگوی خود قرار داده‌ایم و سعی کرده‌ایم به این سمت حرکت کنیم، البته برنامه ریزی های لازم برای رسیدن به این هدف توسط فرماندهان انجام شده است که انشاالله با کمک مردم و قانون مداری آنها به این مسئله به صورت صد در صد جامه عمل می‌پوشانیم.

سرهنگ کلاگر یکی دیگر از اهداف پلیس خدمت گزار را ایجاد جامعه قانون مدار و احساس امنیت روانی اعلام کرد و گفت: شاید در بسیاری از موارد، احساس امنیت از خود امنیت مهم‌تر باشد. در بسیاری از شهرستان‌ها و استان‌ها امنیت وجود دارد اما به واسطه وجود احساس روانی ناامنی که ایجاد شده، تصور شهروندان بر این است که امنیت وجود ندارد در صورتی که امنیت برقرار است.

وی اضافه کرد: به کمک اصحاب رسانه، از فرصت پیش آمده به مناسبت هفته نیروی انتظامی استفاده خواهیم کرد تا احساس امنیت واقعی را در جامعه رواج دهیم چرا که این امر در بحث تولید، اقتصاد و موارد دیگر نیز اثرگذار است؛ سرمایه گذاری که می‌خواهد جایی سرمایه گذاری کند طبیعتاً احساس امنیت برای آن بسیار مهم است لذا سعی داریم این امر در خوزستان محقق شود تا شاهد حضور سرمایه گذاران بیشتر در استان باشیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی خوزستان عنوان کرد: مؤسسه افکارسنجی امین در حوزه مأموریت اربعین نظرسنجی انجام داده‌اند که در این نظرسنجی میزان رضایت از عمل کارکنان فراجا ۷۹/۲۵، پاسخگویی به درخواست زائرین ۷۹/۸۱، نحوه گفتار و رفتار پلیس مرزبانی ۸۱/۴۱، نحوه رفتار پلیس راهنمایی و رانندگی ۸۰/۹۹ بوده است.

هوشمندسازی یگان فوریتی ۱۱۰

سرهنگ کلاگر ادامه داد: در راستای خدمات رسانی به مردم و رضایتمندی آنها، اهدافی را مد نظر قرار داده‌ایم که پیگیر هستیم تا به نتیجه برسد، یکی از این اهداف یگان فوریتی ۱۱۰ است که می‌خواهیم آن را هوشمندسازی کنیم تا سرعت عمل و رسیدن مأمورین در صحنه را کاهش دهیم. هدف دیگر کروکی آنلاین است، در حال حاضر کروکی روی کاغذ انجام می‌شود که هم زمان بر است و هم ممکن است نارضایتی مردم را در پی داشته باشد، به دنبال آن هستیم تا در صورت رخداد تصادف، کروکی در صحنه توسط تبلت و به صورت آنلاین انجام شود که در این صورت در کمتر از یک دقیقه تمام اطلاعات صحنه اعم از مختصات جغرافیایی، عوامل صحنه مثل تابلوهای راهنمایی رانندگی و موقعیت جاده به صورت فیلم و عکس به سامانه ناجا ارسال می‌شود و قصد داریم امسال این طرح را پیاده سازی کنیم.

وی در خصوص روزشمار هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: روز پنجشنبه ۱۳ مهرماه که اولین روز هفته است با شعار پلیس انقلابی، سرباز فداکار، ایثار و شهادت نامگذاری شده است که در این روز برگزاری آزمون استخدامی، تجلیل از خانواده‌های شهدا و طرح ویزیت رایگان در روستاهای کم برخوردار را خواهیم داشت.

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی خوزستان اضافه کرد: روز جمعه با شعار پلیس ولایی، جامعه ایمانی و حفظ ارزش‌ها است که در این روز میز خدمت رسانی با حضور رئیس پلیس پاوا، پلیس راهور، رئیس گزینش و استخدام در مصلی امام خمینی اهواز انجام برگزار می‌شود؛ همچنین شعار روز سوم پلیس مقتدر، قانون مدار و انضباط اجتماعی در نظر گرفته شده که اجرای برنامه صبحگاهی مشترک، خدمات مضاعف در مؤسسه رهگشا برای تعویض پلاک تا ساعت ۱۶ و ملاقات مردمی در سامانه ۱۹۷ با حضور رئیس گزینش از جمله برنامه‌های این روز است.

سرهنگ کلاگر گفت: روز یکشنبه پلیس هوشمند، مشارکت مردمی و توسعه امنیت نامگذاری شده که به مناسبت این روز اهدا خون توسط کارکنان انتظامی، نشست با شیوخ و بزرگان عشایر و گرامیداشت روز سربازان و تقدیر از سربازان ساعی را خواهیم داشت؛ همچنین شعار روز دوشنبه پلیس خدمتگزار، شهروند قانون مدار انتخاب شده است که آموزش همیاران پلیس در شهرک ترافیک و دانش آموزان در مدارس در حوزه ترافیکی و عیادت از بیماران و مصدومین حادثه دیده در حین مامورت از برنامه‌های این روز است.

وی شعار روز ششم را پلیس دانش بنیان، حرفه‌ای و روزآمد اعلام و عنوان کرد: در این روز به دلیل خدمت رسانی به مردم، جلسه فوق العاده شورای کفالت و شورای عالی پزشکی را در معاونت نظام وظیفه، ملاقات رئیس پلیس آگاهی در دفتر نظارت همگانی با طرح سوال روز بدون حادثه از صدای استان را خواهیم داشت.

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی خوزستان بیان کرد: روز چهارشنبه با شعار پلیس پاسخگو، اعتماد عمومی و انسجام اجتماعی نام گذاری شده است که در این روز فرماندهی انتظامی استان در دفتر ۱۹۷ دیدار مردمی بدون محدودیت را خواهند داشت که محل آن پشت ساختمان معاونت اجتماعی است؛ البته مردم می‌توانند شکایات، پیشنهادات، انتقادات و تشکرهای خود را به صورت شبانه روزی از طریق سامانه ۱۹۷ اعلام و ثبت نمایند.

سرهنگ کلاگر گفت: به مناسبت این هفته ارفاق‌هایی در استخدامی به لحاظ وضعیت‌های قد و سن در نظر گرفته شده و سهمیه‌های خوبی گرفته شده که بتوانیم استخدام در همه مقاطع و رشته‌ها حتی در رشته‌های پزشکی و پی را پزشکی داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار