معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان از هدف‌گذاری برای آموزش افراد محروم از سواد و کم سواد در استان خبر داد و گفت: شناسایی و جذب جامعه هدف، نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها است.
کد خبر: ۱۱۳۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲ 05 November 2023

تابناک خوزستان: اردشیر شریف‌زاده اظهار کرد: هدف‌گذاری برای آموزش ۳۱ هزار و ۹۰۰ نفر از افراد محروم از سواد و کم سواد در استان خوزستان انجام شده است اما در خصوص سوادآموزی به مشارکت همه دستگاه‌ها و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های درون و برون سازمانی نسبت به شناسایی، جذب و ثبت نام جامعه هدف نیازمندیم.

وی با اشاره به میزان باسوادی در استان خوزستان، گفت: خوزستان از نظر میزان سواد جزو استان‌های طرح شتاب‌بخشی در کشور است و نباید هیچ کس به خاطر کمبود امکانات، از تحصیل باز بماند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به از ابلاغ دستورالعمل کلاس‌گذاری و توزیع حجم دوره‌های سوادآموزی بین شهرستان‌ها، نواحی و مناطق نیز عنوان کرد: میزان حجم ابلاغی امسال استان خوزستان برای پوشش دوره‌های سوادآموزی، ۳۱ هزار و ۹۰۰ نفر است. از این تعداد برای دوره سواد ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر، برای دوره انتقال ۱۰ هزار نفر و برای دوره تحکیم ۹ هزار نفر در نظر گرفته شده است و می‌توان ۲۰ درصد از این حجم ابلاغی را برای ثبت‌نام افراد ۵۰ تا ۶۰ سال اختصاص داد.

شریف‌زاده با اشاره به حجم ابلاغی سال ۱۴۰۲ سازمان نهضت سوادآموزی به اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان خوزستان، عنوان کرد: برای رسیدن به اهداف سوادآموزی به مشارکت همه دستگاه‌ها و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های درون و برون سازمانی نسبت به شناسایی، جذب و ثبت نام جامعه هدف نیازمندیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان خوزستان با بیان اینکه کلاس‌گذاری دوره‌های سوادآموزی از شهریورماه آغاز شده است و تا آذرماه ادامه خواهد داشت، افزود: شیوه کلاس‌گذاری در سال جاری نیز تلفیقی خواهد بود و در کنار آموزش‌های جاری، فعالیت‌های مکمل دیگری از جمله آموزش مهارت رایانه، طرح خواندن با خانواده، نماز کلید بهشت و حلقه‌های کتابخوانی نیز متناسب با دوره‌های سوادآموزی اجرا می‌شود.

شریف‌زاده با بیان اینکه آموزش در تمامی دوره‌های سوادآموزی به صورت کاملا رایگان است، افزود: طول دوره سوادآموزی ۴۰۰ ساعت و طول دوره انتقال ۸۰۰ ساعت است و بی‌سوادان و کم‌سوادان پس از گذراندن این دوره‌ها و موفقیت در آزمون‌های پایانی، مدرک باسوادی خود را دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دارندگان مدرک سوادآموزی که قصد ادامه تحصیل ندارند می‌توانند با ثبت‌نام در دوره‌های تحکیم و گذراندن ۲۰۰ ساعت آموزش حضوری و غیرحضوری، نسبت به تثبیت و ماندگاری سواد خود اقدام کنند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار