مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تولید قطعات انتقال مذاب در استان سه برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۳۶۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹ 07 November 2023

به گزارش تابناک چهارمحال بختیاری، فضل‌الله رحمتی گفت: تولید قطعه‌های انتقال مذاب در چهارمحال و بختیاری سه برابر افزایش یافته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بزرگترین کارخانه تولید آجر نسوز کشور در استان با تامین مواد نسوز صنایع فولادی نقش موثری در خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور دارد.

وی افزود: هم‌اکنون چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، اصفهان، تبریز و یزد از استان‌های تولیدکننده آجر نسوز در کشور هستند که موجب خودکفایی ایران در تولید این محصول شده‌اند و کارخانه آجر نسوز سفیددشت در استان رتبه نخست تولید این محصول را در خاورمیانه دارد.

رحمتی اضافه کرد: امسال ۳۵ هزار قطعه مورد نیاز کارخانه‌های فولادی در واحد صنعتی دیرگداز زاگرس سفیددشت تولید شده است و ۸۰ هزار قطعه دیگر هم در دست تولید است.

وی گفت: با فعالیت این کارخانه، واردات این قطعات از آلمان و اتریش تا ۹۵ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با فعالیت کارخانه دیرگداز‌های ویژه زاگرس، ایران در زمره پنج کشور تولیدکننده در زمینه قطعات ویژه نسوز قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در ساخت این قطعات از ترکیبات آلومینا ـ کربن، زیرکونیا کربن و منیزیا ـ کربن استفاده می‌شود که نیاز‌های مختلف مشتریان را مانند کاهش میزان گرفتگی، مقاومت در برابر خوردگی، عمر بالا و کاهش حوادث پوشش می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار