مجری بنیاد برکت در خوزستان گفت: با توجه به گسترش سیستم نوین آبیاری تحت فشار در طرح‌های مورد حمایت بنیاد برکت در مناطق مختلف، شاهد تولید محصولاتی از جمله خربزه و هندوانه بوده‌ایم که زمینه ایجاد شغل و رونق تولید محصولات کشاورزی شده است.
کد خبر: ۱۱۳۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴ 12 November 2023

تابناک خوزستان: امین عبداله‌پور بیان کرد: برای ایجاد اشتغال در استان خوزستان حدود یک هزار و ۶۰۰ طرح برنامه‌ریزی شده بود که تا به امروز ۶۴۲ طرح مورد موافقت قرار گرفته و زمینه‌ساز ایجاد اشتغال در این استان شده و مابقی طرح‌ها هم در مرحله تشکیل پرونده هستند.

وی ادامه داد: تنوع ایجاد اشتغال در خوزستان در شهرهای باوی، شوشتر، گتوند و حمیدیه بسیار زیاد بوده و بیشترین تمرکز هم در حوزه کشاورزی و پوشاک است. همچنین در حوزه‌های خدماتی و فنی هم اقدامات خوبی صورت گرفته است.

عبداله‌پور با بیان اینکه در حوزه ایجاد زنجیره سبز اقدامات خوبی به ویژه در بخش افزایش تولید محصولات صورت گرفته است، گفت: در بسیاری از روستاهای شهرستان باوی و حمیدیه با همکاری بنیاد برکت و پرداخت تسهیلات هدفمند علاوه بر کاهش مهاجرت شاهد افزایش تولید محصولاتی از جمله خربزه و هندوانه هستیم.

مجری بنیاد برکت تصریح کرد: خط انتقال آبیاری تحت فشار، خرید اقلام مورد نیاز برای برقی کردن پمپ و تبدیل پمپ‌های دیزلی به برقی را در حوزه کشاورزی در دستور کار خود قرار داده‌ایم و با انجام آبیاری تحت فشار اراضی تحت پوشش برای کشت محصولات را افزایش داده ایم.

وی یادآور شد: یکی از روستاهای تحت پوشش مربوط به شهرستان شوشتر است که پیش از ورود بنیاد برکت هیچ دسترسی به معابر و راه‌ها وجود نداشت و متاسفانه به دلیل نبود آب بخش زیادی از روستاییان مهاجرت کرده بودند، اما با ورود بنیاد برکت، آسفالت معابر و راه‌های روستایی و آبیاری ۵۰۰ هکتار از اراضی به وسیله پمپ‌های آب انجام شد و هم اکنون تمامی اهالی این روستا بازگشته و شاهد کشت محصولاتی از جمله برنج هستیم.

عبداله‌پور اظهار کرد: در حال حاضر تا به امروز حدود ۷۰۰ اشتغال مستقیم ایجاد شده که بخش عمده‌ای از آن‌ها در حوزه کشاورزی بوده و در بسیاری از مناطق شاهد تنوع تولید ۱۰ تا ۲۰ نوع محصولات کشاورزی هستیم.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار