کد خبر: ۱۱۳۸۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷ 16 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، موضوع انتخاب محل جدید دپوی زباله شهرستان آمل با پایان ضرب الاجل ۱۵ روزه رئیس جمهور در روزهای ابتدایی ماه جاری داغ است و با مطرح شدن نام "شوکاشور" تجمعات مردمی، ایجاد زنجیره اعتراض و اظهارنظرهای چهره های مطرح در فضای مجازی به اوج خود رسید.

ذات الله زارعی فرماندار آمل عصر روز گذشته در جمع خبرنگاران، با اعلام اینکه مسئله پسماند و زباله در سال های دور در مازندران مطرح بوده است، اظهار کرد: برای ساماندهی زباله به جهت برخی مقاومت های محلی اقدامات متوقف می شد یا جلوی سرعت پیشرفت گرفته شده و آنچه انتظار می رفت انجام نشده است.

وی با بیان اینکه بحث پسماند در بین مردم به درستی تشریح نشد، تصریح کرد: به همراه تیمی از استان مازندران در سال ۱۳۹۸ به کشور ترکیه مشاهده کردیم که در دل جنگل بحث بازیافت، زباله سوز و مدیریت پسماند انجام می شد و واقعا در فضای بسیار مناسب مدیریت پسماند و کنترل شیرابه ها با تصفیه در چند مرحله صورت گرفته تا به آب قابل استفاده در حوزه کشاورزی تبدیل می شد.

وی ادامه داد: نحوه مدیریت در پسماند باید با دقت انجام شود تا پس از اعتمادسازی برای مردم، اطمینان ایجاد شده و استقبال مردمی شکل گیرد و با اصلاح مدیریت پسماند برخی مقاومت ها برداشته خواهد شد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار