معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: ۹۸ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال کشور باسواد هستند، برای ریشه کن کردن بیسوادی نیاز به یک جریان اجتماعی است.
کد خبر: ۱۱۳۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷ 22 November 2023

تابناک خوزستان: علیرضا عبدی روز چهارشنبه در نشست با معاونان سوادآموزی هفت استان جنوبی با عنوان قطب پنج کشور در محل اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: برای شتاب‌گیری برای پایان دادن به بی‌سوادی در کشور چند رویداد طراحی شده است.

وی گفت: رویداد "روستای با سواد" از جمله این طرح‌ها است که مقرر شده تا سه سال آینده بی‌سواد زیر ۶۰ سال در روستاهای کشور وجود نداشته باشد.

عبدی ادامه داد: همچنین در قالب این طرح به روستاییان در دوره های مهارت آموزی نیز شرکت می کنند تا بستر اشتغالزایی برای آن‌ها فراهم شود.

سوادآموزی با قرآن

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: سواد قرآنی از دیگر طرح‌های باسوادی است که بر این اساس برخی افراد می‌توانند با آموزش قرآن با سواد شوند.

وی گفت: افراد زیادی در کشور وجود هستند که با آموزش قرآن با سواد شدند اما مدرک تحصیلی برای این افرا صادر نمی‌شد که با اجرای این طرح از این پس برای این افراد مدرک صادر می‌شود.

آغاز نهضت دانش‌آموزی از سه ماه آینده

رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور ادامه داد: از سه ماه آینده طرح نهضت دانش‌آموزی در کشور آغاز می=‌شود که بستر اجرای آن در برنامه ملی شاد فراهم شده است.

عبدی ادامه داد: در قالب این طرح دانش‌آموزان افرادی را که در خانواده و اطراف آن‌ها بیسواد هستند شناسایی و به امر سوادآموزی هدایت می‌کنند.

نظارت هوشمند بر کلاس‌های سوادآموزی کشور

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مقرر شده که نظارت هوشمند از کلاس‌های سواد آموزی انجام شود تا بر روند و نحوه آموزش به سوادآموزان نظارت کافی انجام شود.

وی گفت: انسداد مبادی بی‌سوادی همگانی است و تنها توسط آموزش و پرورش امکان انجام این کار نیست به همین دلیل از همه مردم برای مشارکت در این امر درخواست همکاری داریم.

بر اساس اعلام معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ۹۵ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال خوزستان باسواد هستند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار