امام جمعه کرمان گفت: رژیم جعلی و غاصبی که شعار می‌داد تا حماس را نابود نکنم دست از جنگ بر نمی‌دارم، با نشستن حماس پشت میز آتش‌بس شکست خورد و دنیا به چشم دید خط جهاد، شهادت و مردانگی پیروز شد.
کد خبر: ۱۱۳۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱ 24 November 2023

به گزارش تابناک کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهر کرمان که در محل مصلای بزرگ امام علی (ع) این شهر برگزار شد، به سالروز شهادت شهید فخری‌زاده اشاره و اظهار داشت: او یکی از ششخصیت‌های بزرگ علمی کشور ما بود که دشمن از ما گرفت به خیال اینکه حرکت هسته‌ای ما متوقف می‌شود، اما بیشتر از قبل سرعت گرفت.

اخلاص و صدقِ آیت‌الله جعفری برای همیشه در تاریخ کرمان ثبت شد

وی به سالگرد درگذشت آیت‌الله جعفری نماینده فقید، ولی فقیه در استان و امام جمعه پیشین کرمان پرداخت و با تجلیل از شخصیت ایشان، عنوان کرد: صفا، صمیمیت، اخلاص و صدقِ این مرد بزرگوار برای همیشه در تاریخ کرمان ثبت و ضبط شد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ادامه داد: جامعه روحانیت و مردم متدین این دیار دو چهره خدوم دیگر را نیز از دست داد که آن را هم تسلیت عرض می‌کنم، حجت‌الاسلام شاکری، حدود یک قرن در ترویج دین، احکام دینی و دستورات اسلامی سردمدار بود و همچنین رحلت حجت‌الاسلام تویسرکانی که چند دهه امام جمعه بود و در کمال زهد، پاکی و طهارت در راه خدا و خدمت به خلق زیست.

حضرت زهرا (س) نورانی، درخشنده و هدایتگر در صحنه‌های سیاسی حاضر می‌شدند

امام جمعه کرمان شهادت جانگذار صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) و ایام فاطمیه را از دیگر مناسبت‌های پیش‌رو خواند و با تاکید بر اینکه شخصیت ایشان بسیار رفیع و بلند است، گفت: از بس در پیشگاه خدا می‌ایستاد و راز و نیاز می‌کرد پا‌های ایشان ورم داشت، در صحنه‌های سیاسی نیز نورانی، درخشنده و هدایتگر در کنار نبی مکرم اسلام و بعد هم حضرت علی (ع) ظاهر می‌شد، آنقدر جایگاه والایی دارند که امام حسن عسکری (ع) درباره ایشان فرموده‌اند، ما حجت خداوند بر مردم هستیم، اما مادرم فاطمه (س) حجت خداوند بر ما معصومین است.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان به هفته بسیج اشاره کرد و با تاکید بر اینکه این نهاد در تاریخ انقلاب اسلامی بسیار سرنوشت‌ساز است، تصریح کرد: می‌توانیم حرکت‌های مهم آن را در سه محور خلاصه کنیم.

هر فتح‌الفتوحی اتفاق افتاده به دست جوانان بوده است

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی ایمان و تقوا را محور اول تفکر بسیجی دانست و گفت: حضور در خط امامین انقلاب و خدمت همه جانبه به مردم در صحنه‌های مختلف باعث شده تا در دنیا جا بیفتد و خواهان زیادی کسب کند.

وی جوانی و تحرک و پویایی را محور دوم این تفکر دانست و ابراز داشت: موتور محرکه این نهاد، جوانی و انرژی جوانان است، البته با تجربه‌ها هم در کنار آن‌ها زیاد هستند، اما هر فتح‌الفتوحی اتفاق افتاده به دست جوانان بوده است.

امام جمعه کرمان از هدف بلند بسیج به عنوان ضلع سوم این مجموعه نام برد و تاکید کرد: این هدف حریت را به دنیای امروز تزریق می‌کند و مروج آزادی و استکبار ستیزی است.

وی عنوان کرد: میثاق پا برهنگان، لشکر مخلص خدا، مدرسه عشق، مکتب شاهدان و شهدان گمنام و معراج اندیشه‌های پاک انسانی از تعابیری است که امام راحل برای بسیج به کار برده‌اند.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: تابلوی بسیج همین آیه قرآن است که خداوند فرموده‌اند: «به زودی قومی در میان شما پا به عرصه وجود می‌گذارد که هم خداوند آن‌ها را دوست داد و هم آن‌ها دوستدار خداوند هستند»

غزه مسأله اول جهان امروز شده است

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی به روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین پرداخت و با اشاره به اینکه در شرایطی این روز را گرامی می‌داریم که غزه همه توجه جهان را به خود معطوف کرده و مسأله اول جهان امروز شده است، گفت: درباره مبارزه حماس و ملت فلسطین با رژیم صهیونیستی، چند محور قابل توجه است.

وی اضافه کرد: دنیا بداند رژیم جعلی و غاصبی که شعار می‌داد تا حماس را نابود نکنم دست از جنگ بر نمی‌دارم، شکست خورده چراکه امروز حماس در یک طرف میز مذاکره برای آتش بس نشسته، این دستاورد بزرگی برای ملت فلسطین و جهان اسلام است.

گروهی مبارز، هیمنه رژیم غاصب و آمریکا و غرب را درهم شکستند

امام جمعه کرمان تصریح کرد: گروهی مبارز، هیمنه رژیم جعلی و غاصب و همینطور آمریکا و غرب را درهم شکستند، فرمانده این جنگ ۴۵ روزه آمریکایی‌ها بودند و ۵۰ هزار شهید و مجروح برجای گذاشتند.

وی اضافه کرد: این آمریکا و غربی‌ها بودند که دست رژیم جعلی را باز گذاشتند و اجازه نداند از نظر حقوقی کسی به آن‌ها فشار بیاورد، اما خط جهاد، شهادت و مردانگی پیروز شد و دنیا آن را به چشم دید، پیروزی از آن ملت فلسطین است و به زودی همه آزادی خواهان جهان و دنیای اسلام آن را جشن خواهند گرفت.

وی با یادآوری سخنی از رهبر انقلاب، تاکید کرد: خط ایثار و شهادت، جهان را فتح می‌کند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار