فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: در حد توان از امکانات سپاه برای پشتیبانی نخبگان علمی استفاده می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۳۹۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶ 25 November 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، پانزدهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج به همت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان چهارمحال و بختیاری و با حضور مسؤولان ارشد استانی در محل مجتمع رفاهی لاله شهرکرد برگزار شد.

سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در این جشنواره گفت: اگر امروز توانمندی در سطح علمی دنیا داریم، مدیون دانشمندان و نخبگانی هستیم که با روحیه بسیجی مانند شهدای هسته‌ای، هرکدام برای کشور دارای برکاتی بودند و دشمن هم این‌ها را به درستی شناخته بود، هم، چون شهید فخری‌زاده، شهید علی‌محمدی، شهید رضایی‌نژاد و شهید احمدی روشن، که هر کدام از این شهدا جزو نخبگان علمی کشور ما بودند.

وی افزود: سپاه مجموعه‌ای به نام سازمان علمی پژوهشی دارد که از نخبگان و نوآوران و کسانی که در زمینه علمی فعالیت می‌کنند پشتیبانی می‌کند تا بتواند آن‌ها را در قالب‌های مختلف از نظر مادی، معنوی و امکاناتی و تجهیزات پشتیبانی کند.

اکبری در ادامه از راه‌اندازی ۶ مرکز رشد، نوآوری و نخبگان در سطح شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و تصریح کرد: بعضی از این فعالیت‌ها در قالب نوآوری و اختراع به نمایش گذاشته می‌شود.

وی اظهار داشت: تا آنجایی که امکان دارد از امکانات سپاه برای پشتیبانی نخبگان علمی استفاده می‌کنیم.

فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: نوآوری و اختراعات در بین جوانان ما و اراده ایمانی آنان بسیار زیاد است و امیدواریم بتوانیم هر چه سریع‌تر در راستای علم و فناوری، قله‌ای که مورد نظر مقام معظم رهبری است را فتح کنیم.

گفتنی است: در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی از اختراعات و نوآوری‌های نخبگان استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته بسیج به همت بسیج علمی و پژوهشی استان برپا شده بود که با حضور استاندار و مسؤولان استانی افتتاح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار