نشست هم اندیشی پایش نظام مسائل و بررسی راهبردهای فرهنگی و اجتماعی کیش با هدف تهیه سیاست اجرایی خط مشی عمومی و افزایش میزان عقلانیت حوزه سیاست گذاری مبتنی بر اجرا در کیش برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱ 01 December 2023

به گزارش تابناک جزیره و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نشست هم اندیشی و گفتگو محور در حوزه"پایش نظام مسائل و بررسی راهبرد‌های فرهنگی و اجتماعی" با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی و اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه؛ صبح چهارشنبه هشتم آذر در جمعی از نمایندگان دانشگاه ها، ارگانها، نهاد‌های مختلف و برخی از روسای ادارات سازمان که نقش مهمی در ارتقاء سطح حوزه فرهنگی و اجتماعی جامعه بر عهده دارند در سالن رازی مرکز همایش‌های بین المللی کیش، برگزار شد؛ بنابراین گزارش، رویکرد اصلی این نشست با هدف بررسی آسیب‌های اجتماعی در راستای تدوین بسته سیاست اجرایی خط مشی عمومی حوزه اجتماعی و فرهنگی بود چرا که کارآمدی نظام حکمرانی محلی در حوزه‌های مختلف مبتنی بر مسئله شناسی و تدوین بسته‌های سیاستی دقیق می‌باشد که این مهم به عنوان یکی از موضوعات اصلی مورد بحث و بررسی حاضرین در جلسه قرار گرفت.

همچنین ابعاد مسئله شناسی و تدوین بسته‌های سیاستی دقیق برای هر مسئله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از این رو بسته سیاستی با رویکردی عالمانه و آگاهانه مبتنی بر قوانین بالا دستی در سطح کشور تهیه و تدوین می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: تمام تلاش در حوزه سیاست گذاری افزایش میزان عقلانیت در سیاست گذاری است و می‌تواند تاثیر بسزایی در تدوین بسته‌های سیاستی و مبتنی بر اجرا داشته باشد تا پیامد‌های پیش رو تبدیل به ضد هدف نشود.

بی تردید برخی از قوانینی که در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود خیلی بومی شده و متناسب با وضعیت و اقتضای جزیره نیست که در این زمینه می‌توان به ممنوعیت واردات خودور اشاره داشت که به عنوان یکی از چالش‌های پیش رو با آن مواجه هستیم.

به طور حتم نشست هم اندیشی پایش نظام مسائل و بررسی راهبرد‌های فرهنگی و اجتماعی کیش زمینه ساز تهیه نظام مسائل منطقه آزاد با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خواهد شد تا خط مشی حوزه فرهنگی و اجتماعی با رویکرد مجموعه قوانین بالادستی تدوین شود.

سلسله نشست‌های هم اندیشی پایش نظام مسائل و بررسی راهبرد‌های فرهنگی و اجتماعی کیش با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با حوزه‌های مختلف در جزیره ادامه خواهد داشت.

گفتنی است در این نشست هم اندیشی مسائلی همچون " آیین نامه‌ها و ضوابط تدوین شده ویژه مراکز گردشگری و ارتقاء سطح مهارت فعالان این حوزه، اهتمام ویژه بر جامعه دانشجویی و آموزش عالی، تاثیر عدم معافیت مالیات برارزش افزوده که نقش مهمی در ارتقاء فرهنگ جامعه دارد، معضلات حمل و نقل و اجرای قانون چگونگی اداره مناطق آزاد، ابعاد جمعیت شناختی، علت افزایش هزینه ها، گرانی مسکن و... " از جمله موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار