مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: بیش از ۵۰ درصد از مسکن‌های روستایی خوزستان مقاوم‌سازی و نوسازی شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۴۱۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴ 02 December 2023

تابناک خوزستان: روح الله عمادی اظهار کرد: در مسکن روستایی قطعا مشکلاتی که در بحث مسکن شهری وجود دارد را نداریم اما اگر این اقداماتی که بنیاد مسکن در زمینه مسکن روستایی انجام داده و یا در حال انجام است محقق نمی‌شد قطعا با مشکلاتی در حوزه مسکن روستایی به ویژه در خصوص قیمت و سوانح و بحران‌ها مواجه می‌شدیم.

وی با بیان اینکه در بحث حوادث طبیعی، یک کشور بحران‌خیز و به نوعی هر چند سال یکبار شاهد وقوع سیل، زلزله و... در کشور و استان خوزستان هستیم، افزود: در همه جاهایی که طرح مسکن روستایی اجرایی شده، نگرانی‌ها در این خصوص به حداقل رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: در چند سال گذشته با هدایت و راهبری که در حوزه بازسازی در سطح کشوری بنیاد مسکن وجود داشته، یک گام به جلو برداشته‌ایم و به سراغ بازسازی بافت‌های ناکارآمد و نابسامان رفتیم و در این حوزه اقدامات خوبی در دست انجام داریم.

عمادی ادامه داد: کار در بافت‌های ناکارآمد بسیار سخت است اما به منظور پیشگیری، در این حوزه ورود کرده‌ایم تا شاهد حل مشکلات این حوزه باشیم و شرایط مطلوبی را برای مردم فراهم کنیم.

وی یاداور شد: اقداماتی در زمینه بازسازی بافت فرسوده در خوزستان در دست انجام است که با همراهی معاونت بازسازی بنیاد مسکن کشور قطعا این اقدامات گسترش خواهد یافت زیرا هر بخشی که بنیاد مسکن ورود کرده، اقداماتی انجام داده که شاید برای بسیاری حتی باورپذیر نبوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: در بحث مقاوم سازی مسکن‌های روستایی در خوزستان، بیش از ۵۰ درصد از این مسکن‌ها مقاوم‌سازی و نوسازی شده‌اند. همچنین در بحث بازسازی‌ها نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده و در بسیاری از موارد کار بازسازی به اتمام رسیده است.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار