استاندار خوزستان با تاکید بر ضرورت توسعه ساخت و تجهیز مدارس دانش آموزان استثنایی در استان گفت: بهبود امکانات تحصیلی این بخش از دانش آموزان با هدف تحقق عدالت آموزشی را می توان یکی از سیاست های آموزی دولت دانست.
کد خبر: ۱۱۴۲۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳ 11 December 2023

تابناک خوزستان: علی اکبر حسینی محراب روز دوشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از نخستین مدرسه استثنایی شهرستان باوی اظهارکرد: ساخت این مدرسه در شهرستان باوی، زمینه تحصیل آسان‌تر دانش‌آموزان استثنایی منطقه را فراهم می‌کند تا با مشکلات کمتر و علاقه بیشتری به تحصیل خود بپردازند.

رییس شورای آموزش و پرورش استان ادامه داد: توسعه ساخت اینگونه مدارس برای ترغیب ادامه تحصیل دانش‌آموزان استثنایی در خوزستان ضروری است تا این قشر با طی کردن مسافت کوتاه‌تر و مشکلات کمتری در کلاس درس حاضر شوند.

وی با اشاره به اینکه معلولیت نباید محدودیتی برای ادامه تحصیل این دانش آموزان باشد تاکید کرد: نخبگانی در این قشر وجود دارد که در گروههای کمتر دیده می‌شوند.

استاندار خوزستان: بهبود امکانات تحصیلی دانش آموزان استثنایی از سیاست‌های دولت است

حسینی محراب افزود: شرایط تحصیل دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و استثنایی باید با کمترین مشکل و هزینه فراهم شود به همین منظور باید در تمامی شهرستان‌های خوزستان مدارس استثنایی فعال باشد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: یک زمین چمن نیز برای ورزشکاران جوان و موفق این شهرستان دایر شده تا از این مکان برای انجام تمرین‌های خود استفاده کنند.

وی توسعه مکان‌های ورزشی و چمن‌های مصنوعی در شهرستان‌ها و به ویژه در مناطق روستایی را از دیگر برنامه‌های استان نام برد.

به گزارش ایرنا، نخستین مدرسه ۹ کلاسه دانش آموزان استثنایی شهرستان باوی با مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و مشارکتی ( با کمک خانواده زنده یاد کبری آخوندی تهرانی فرد) ساخته شد.

پیش از این رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان اعلام کرد که خوزستان با ۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز رتبه سوم کشور در تحصیل دانش‌آموزان استثنایی را دارد.

در خوزستان ۱۱۰ مدرسه استثنایی وجود دارد.

استاندار خوزستان: بهبود امکانات تحصیلی دانش آموزان استثنایی از سیاست‌های دولت است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار