رییس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: دید افقی در شهرستان مهران به علت مه صبحگاهی به کمتر از ۱۰۰ متر رسیده است.
کد خبر: ۱۱۴۳۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲ 16 December 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی میهن پرست اظهار کرد: مه غلیظ صبحگاهی دید افقی در شهرستان دهلران را نیز به ۱۰۰ متر کاهش داده است.

وی افزود: باتوجه به وجود رطوبت در هوا برخی نواحی از جمله گردنه ها، جاده های کوهستانی، مناطق دره‌ای، دره‌های مشرف به رودخانه ها و نقاط گرمسیری استان مستعد مه‌گرفتگی است.

میهن‌پرست یادآور شد: این مه آلودگی شب تا ساعاتی از صبح ادامه دارد اما در طول روز باتوجه به تابش نور خورشید، به تدریج فروکش می کند و تا ۲ روز آینده در نواحی مستعد شاهد مه گرفتگی خواهیم بود.

وی ادامه داد: دمای هوا تا روز دوشنبه سه درجه سانتیگراد افزایش می یابد اما با نفوذ یک سامانه ناپایدار از روز سه شنبه دمای هوا بین ۶ تا هشت درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی استان ایلام با بیان اینکه همانطور که انتظار می رفت شاهد کاهش دمای صبحگاهی طی چند روز گذشته در استان بودیم، افزود: دمای صبحگاهی در ایلام امروز ۳.۲ درجه و دیروز ۰/۷ بوده است.

میهن‌پرست تصریح کرد: امروز نسبت به روزهای دیگر ۲ الی سه درجه نسبت به روزهای گذشته گرم تر خواهد بود اما در روزهای آینده شاهد کاهش دما در استان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: به رانندگان توصیه می شود باتوجه به مه غلیظ صبحگاهی و کاهش دید افقی، هنگام عبور از محورهای مواصلاتی استان با دقت رانندگی و احتیاط لازم را داشته باشند./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار