معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه مسایل استان خوزستان استانی نیست و ملی است، گفت: حوزه حمل نقل استان بخش عمده بار کشور را به دوش می‌کشد و کالا را از مبادی ورودی استان به دیگر نقاط کشور منتقل می‌کند بنابراین در بحث اعتبارات هم باید نگاه به استان ملی باشد.
کد خبر: ۱۱۴۴۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳ 19 December 2023

تابناک خوزستان: محمد خانچی در مراسم گرامیداشت هفته حمل‌ونقل که امروز (۲۸ آذر) در اهواز برگزار شد، ضمن قدردانی از خدمات مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در ایام اربعین چه در بحث ایمن‌سازی محورها و چه کنترل مسافر در مرزها و مبادی استان اظهار کرد: علی رغم بالا رفتن تعداد زائران و افزایش میزان سفر در ایام اربعین با کاهش تصادفات جاده‌ای در این ایام در استان مواجه بودیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: کار اربعین کاملا حرفه‌ای و علمی انجام شد و همکاران ما در مجموعه استانداری، پلیس راه و خانواده وزارت راه و همه دست به دست هم دادند و مراسم اربعین خوبی را رقم زدند.

خانچی با اشاره به جابجایی حدود ۷ هزار اتباع پاکستانی با هواپیما به استان در ایام اربعین امسال ادامه داد: این اتباع به استان ما آمدند و در اوج ایام اربعین نیز به دو پایانه مرزی منتقل شدند و بدون ایجاد مشکل رفتند و برگشتند و این موارد هماهنگی بسیار بالایی را می‌طلبید که به لطف خدا و با همکاری دستگاه‌ها انجام شد.

وی با بیان اینکه نگاه دولت به حوزه حمل و نقل خوزستان نگاه بسیار خوبی است، گفت: در این زمینه شاهد بودیم ۵ محور اصلی استان هم در مصوبات سفر اول رییس جمهور و هم در مصوبات سفر دوم ایشان قرار گرفتند.

خانچی اظهار کرد: توجه ویژه‌ای در حوزه ریلی اتفاق می‌افتد که شخصا اقای رییس جمهور حضور پیدا می‌کند و خط دوم راه‌آهن اهواز - اندیمشک را افتتاح می‌کند. در حوزه بندر هم اتفاقات خوبی در حال انجام است. در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی پس از سال‌های سال، شهرداری‌های موفق شدند نزدیک به ۱۹۹ دستگاه اتوبوس و همچنین تعداد زیادی تاکسی، ون و انواع ماشین آلات تخصصی که مورد نیاز است را خریداری کنند و این نشان از اهتمام دولت به مسایل حمل و نقلی در استان است.

وی با بیان اینکه مسایل استان خوزستان استانی نیست ملی است، گفت: حوزه حمل نقل استان بخش عمده بار کشور را به دوش می‌کشد و کالا را از مبادی ورودی استان به دیگر نقاط کشور منتقل می‌کند. بنابراین در بحث اعتبارات هم باید نگاه به استان ملی باشد.

خانچی گفت: علی رغم اعتبارات خوبی که در حوزه راه‌ها دیده شده اما حجم کارهای بر زمین مانده بسیار زیاد است و باید تسهیلات در مجموعه‌های مختلف برای بخش خصوصی چه اتوبوس و ماشین‌های سبک ... دیده شود.

وی افزود: در ایام نوروز امسال شاهد رشد قابل ملاحظه مسافر بودیم که هم نشان دهنده خوبی مردم استان خوزستان است هم اینکه زیرساخت‌های خوبی در استان فراهم شده است که مردم تمایل پیدا می‌کنند به خوزستان سفر کنند.

خانچی اظهار کرد: استان خوزستان یک استان صنعتی است و در حوزه حمل و نقل تجربه بسیار بالایی نسبت به استان‌های دیگر دارد و خیلی از اولین‌ها در بحث حمل و نقل، ریل و هواپیما مربوط به استان خوزستان است که با این پیشینه می‌تواند کارهای بزرگی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار