کد خبر: ۱۱۴۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹ 21 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، امید محبی در دومین جشنواره ملی و پژوهشی شهید فخری‌زاده که در سالن همایش اتاق بازرگانی استان مازندران با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه شهید فخری‌زاده سال‌ها در گمنامی به سر می‌برد و اجر مجاهدتش را با شهادت ‌گرفت، اظهار کرد:

این جشنواره در راستای قدردانی از مقام این شهید برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از مقاله نویسی کمک به حل مسائل کشور است و مقالات پژوهشی باید دارای راه‌حل‌های مهم برای حل مشکلات کشور باشد.

محبی تصریح کرد: مشکلات دانشگاه‌ها از نسل دوم دانشجویان شروع شد که دانشگاه نسل چهارم باید حل مشکلات کشور برایش دغدغه باشد و پژوهشگران برای کارآفرینی و جامعه بهتر باید حل مسئله کنند.

معاون استاندار مازندران افزود: پژوهش نقطه عطف برای حل مسائل کشور است و در حال حاضر پژوهش در مسیر درست خود قرار ندارد و پژوهش در بخش خصوصی نیز در بهتر شدن تولید تاثیرگذار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران با بیان اینکه امسال برای اولین بار سامانه جشنواره پژوهشی و ملی شهید فخری زاده با کمک وزیر کشور طراحی شد، گفت: ۳ هزار و ۹۳۸ نفر در این جشنواره شرکت کردند و ۲۵ هزار و ۲۹۵ آثار پژوهشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۴۰.۶ مشارکت کنندگان دارای مدرک تحصیلی دکتری بودند و ۴۳ درصد شرکت کنندگان سنوات خدمتی شان یک تا ۱۰ سال است و علوم انسانی با ۵۳.۲ درصد بیشترین فراوانی را میان شرکت کنندگان داشته‌اند. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار