معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: حماسه بزرگ ۹ دی ماه به عنوان نماد، بصیرت ملت بزرگ ایران و نفوذناپذیری نظام جمهوری اسلامی در برابر دشمنان و نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است.
کد خبر: ۱۱۴۴۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰ 24 December 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛محمد سبحان حسنی در نشست هماهنگی برنامه های گرامیداشت سالروز نهم دی ماه در این استان، اظهار کرد: نهم دی‌ماه سال ۸۸ روز بسیار مهمی در تقویم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، روزی که ماهیت آن با دیگر روزهای مهم تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب تفاوتی اساسی دارد.

وی با بیان اینکه این هدایت خدا بود که روزی به نام بصیرت داشته باشیم، افزود: در طول بیش از ۴۳ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی ما شاهد حوادث بیشماری بوده‌ایم که هرکدام از این حوادث درس‌های آموزنده و نقطه عطفی در تاریخ برجای گذاشت، انقلاب‌های زیادی در سراسر جهان شکل گرفت که بعدها تغییر ماهیت دادند اما انقلاب اسلامی ما همچنان ماهیت اصلی خود را حفظ کرده و پابرجا است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام تاکید کرد: اقشار مختلف مردم در این روز با بصیرت وارد میدان شدند و توطئه دشمنان را نقش بر آب کردند و این روز برای همیشه در تاریخ ماندگار شد، در واقع این اراده قوی مردم از دل انقلاب شکل گرفته است.

حسنی با اشاره به برگزاری هرساله کنگره بزرگ اربعین حسینی(ع) و نمایش باشکوه این آیین، بیان کرد: در گذشته برگزاری این کنگره بزرگ به این ابعاد نبود چندین سال است که این آیین بزرگ با عظمت و شکوه خاصی برگزار می شود و علاوه بر بعد معنوی آن دارای پیامدهای مهم بین المللی است.

وی با تاکید بر اینکه که هرجا بصریت و آگاهی نباشد یک روزی قدرت دچار فروپاشی خواهد شد، خاطرنشان کرد: دشمنان همواره در حال توطئه علیه نظام هستند و حضور همیشگی مردم در صحنه، آنان را ناامید و توطئه شان را خنثی کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قدرت و توانمندی جبهه مقاومت علیه رژیم غاصب صهیونسیتی، بیان کرد: عملیات «طوفان‌الاقصی» فصل جدیدی از قدرت و توانمندی بالای جبهه مقاومت را نشان داد، همه کشورهای عربی اعتلاف کردند اما در مقابل قدرت ایمان که عقبه آن انقلاب اسلامی است شکست خوردند.

حسنی با اشاره به برگزاری انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: دشمن در صدد کم اثر کردن نقش مردم برای حضور گسترده در انتخابات پیش رو است، به طور قطع مشارکت حداکثری در انتخابات، زمینه ساز توسعه و اعتلای هر چه بیشتر کشور و استان خواهد شد.

وی یادآور شد: جریان هایی هستند که تلاش می کنند مردم را نسبت به انتخابات دلسرد کنند، این جریان ها دیکتاتوری را قبول دارند، انتخابات جریان مقابل دیکتاتوری است، نباید اجازه داد مسأله مهم انتخابات را به مباحث دیگر گره بخورد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام خاطرنشان کرد: بر همه مدیران لازم است که نسبت به بزرگداشت حماسه نهم دی ماه دغدغه و حساسیت لازم را داشته باشند و بزرگداشت این روز بزرگ در تمامی شهرستان ها نیز باید با جدیت دنبال و پیگیری شود.

بزرگداشت حماسه ٩ دی با شعار محوری " بازخوانی فتنه های آمریکایی و صهیونیستی " برگزار می شود

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: چهاردهمین سالروز خلق حماسه ماندگار نهم دی ماه ( روز بصیرت و میثاق امت با ولایت ) همزمان با سراسر کشور در سطح نقاط مختلف استان ایلام نیز با شکوه تمام برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام "علی چراغی پور" افزود: با تمهیدات اندیشیده شده، این آیین روز شنبه ٩ دی ماه ١۴٠٢ با حضور حماسی و بابصیرت اقشار مختلف مردم ولایت‌مدار استان برگزار خواهد شد.

به گفته چراغی پور، مراسم گرامیداشت روز "بصیرت و میثاق امت با ولایت" در مرکز استان، ساعت ٩ صبح روز شنبه ٩ دی ماه ١۴٠٢ در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهر ایلام برگزار می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار