معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه زباله‌سوزی یکی از منابع مهم آلاینده اهواز است، از شکایت علیه چهار شهرداری مناطق اهواز خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰ 27 December 2023

تابناک خوزستان: فرهاد قلی‌نژاد در خصوص تاثیر زباله‌سوزی در آلودگی هوای اهواز، اظهار کرد: یکی از منابع مهم آلاینده شهر اهواز و اطراف آن، محل‌های دفن زباله و کانون‌های زباله است و شاهد آتش‌سوزی خود به خودی یا عمدی در این کانون‌ها هستیم که منجر به آلودگی هوا می‌شوند و زباله‌سوزی یکی از منابع مهم آلاینده اهواز است.

وی افزود: اخیرا در سایت صفیره یک مورد زباله‌سوزی پسماند عفونی رخ داد که شکایت کیفری جداگانه‌ای در این خصوص علیه شهرداری اهواز انجام شده است.

قلی‌نژاد گفت: یکی دیگر از منابع آلودگی هوا، سایت برومی اهواز است. همچنین در ۵۴ نقطه، کانون زباله در اطراف شهر وجود دارد که در چند ماه اخیر این کانون‌ها شناسایی شده‌اند و اخطاریه‌هایی در این خصوص صادر شده است.

وی تصریح کرد: در خصوص شرایط زباله‌ها از شهرداری‌های اهواز، کارون، حمیدیه و باوی شکایت شده است و دستور قضایی برای پاکسازی کانون‌های زباله و جلوگیری از آلودگی هوا گرفته و ابلاغ شده است. بنا به دستور قضایی باید این شهرداری‌ها در مدت ۱۵ روز نسبت به پاکسازی کامل زباله در کانون‌های زباله اقدام کنند.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: هفته گذشته دستور قضایی به این شهرداری‌ها ابلاغ شده است و در صورت اقدام نکردن، مجبور هستیم استنکاف آن‌ها را به اطلاع مقام قضایی برسانیم.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار