استاندار قم با اشاره به چند برابر شدن نظارت های تنظیم بازاری، بر لزوم متجلی شدن آثار خوش این تلاش ها در سفره مردم قم تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۴۵۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳ 28 December 2023

به گزارش تابناک قم، سید محمد آقامیری در نشست کارگروه تنظیم بازار استان قم با بیان دستوراتی در خصوص نوع پایش تنظیم قیمت و ورود و خروج گوشت و مرغ در استان گفت: استان قم در زمینه گوشت و مرغ دارای ظرفیت هایی است که باید با هماهنگی بهتر در زمینه کشتار و نظارت کامل در زمینه ورود و خروج دام و طیور، از ورود دلالان به این عرصه جلوگیری کنیم.

وی با تاکید به افزایش نظارت روی کشتارگاه های استان افزود: باید با رصد دقیق و لحظه ای ورود و خروج و فعالیت شرکت های مرتبط زمینه دلال بازی و انحصارطلبی و گروگرفتن مواد غذایی مردم قم را از بین ببریم. در این عرصه با متخلفان برخورد بسیار شدیدی خواهیم داشت.

استاندار قم با بیان اینکه باید چرخه عرضه گوشت و مرغ تحت یک سیستم توزیع هماهنگ با ورودی و خروجی محصول و نظارت دقیق انجام شود، اظهار کرد: دستگاه های نظارتی فعال در استان باید به دقت در زمینه ورود و به خصوص خروج دام از قم هوشیار باشند و شدیدترین برخوردها را با کسانی که با امنیت غذایی مردم استان بازی می کنند، داشته باشند.

وی گفت: در زمینه تنظیم بازار به دنبال رقابت با بخش خصوصی نیستیم بلکه کار ما، نظارت و تعادل بخشی و جلوگیری از گرانفروشی است. بحث گران بودن اجناس و گرانفروشی یک فعال اقتصادی دو مقوله کاملاً مجزا است.

وی با ارایه رهنمودهای لازم در زمینه نظارت دقیق در زمینه قیمت گذاری اماکن گردشگری در استان بیان کرد: در زمینه فروش دولتی لاستیک، مرغ و… شاهد ضعف هایی هستیم که باید با نظارت دقیق برطرف شود. استانداری مصمم به برخوردهای شدید در این زمینه است. چند برابر شدن حجم نظارت و جرایم در هفته های اخیر نشان دهنده عزم جدی ما برای کنترل بازار به نفع مردم و تولیدگران و توزیع گران امین است.

وی گفت: فروشندگان و ارایه کنندگان خدمات در قم باید تابع امور و قوانین مالیاتی باشند و مدیران استانی نیز باید تلاش کنند که راه های فرار مالیاتی را ببندند. نمی شود که کارمند و کارگری که با بیمه حقوق می گیرد، مالیات خود را بدهد ولی کسانی که چند برابر او درآمد دارند به روش های مختلف از جمله گرفتن شماره حساب و دریافت وجه نقد و … از مالیاتی که قرار است کشور با آن اداره شود فرار کنند.

وی اظهار کرد: بازرسی ها باید در ادامه به حدی دقیق و جدی باشد که هیچ کسی جرات گران فروشی نکند. ثمرات این نظارت ها به زودی در سفره مردم مشخص خواهد شد و مردم از نزدیک شاهد ثمرات شیرین این نظارت ها و تشدید فعالیت های تنظیم گرانه مدیران استان خواهند شد.

وی در پایان با انتقاد از کیفیت پخت برخی نان ها در قم گفت: برخی نان های بی کیفیت و ضخیم، تنها به دور ریز نان منجر می شوند. وقتی برای تهیه و توزیع آرد به این همه مشکلات دست و پنجه نرم می کنیم روا نیست که با پخت نان های بی کیفیتی که بیشتر از چند دقیقه نمی توان از موقع پخت، آنها را مصرف کرد، کار را برای خود مشکل تر کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار