مدیرکل امور عشایر استان ایلام با اشاره به حضور ۲ هزار خانوار عشایری مهمان در این استان، گفت: سالانه حدود چهار هزار کیلومتر از راه‌های عشایری استان توسط عوامل راهسازی، مرمت و بازسازی می شود.
کد خبر: ۱۱۴۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰ 31 December 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمدجواد خانزادی اظهار کرد: استان ایلام دارای ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه عشایری در مناطق ییلاقی و قشلاقی است که عشایر استان و مهمان از این ایل‌راه ها تردد می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر مناطق عشایری استان در مناطق کوهستانی این استان متمرکز شده است، افزود: عمده مشکلات ما در حوزه راه‌های عشایری مربوط به مناطق کوهستانی از جمله آبدانان، برخی از مناطق دهلران و برخی از مناطق چوار بوده که هم اکنون بازسازی و مرمت تمام راه‌های عشایری استان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام با اشاره به اینکه سالانه حدود چهار هزار کیلومتر از راه‌های عشایری توسط عوامل راهسازی و با استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی در استان مرمت و بازسازی می شود، ابراز کرد: راه‌های عشایری از نوع درجه سه هستند و معمولا از ابنیه فنی مناسب و پل برخوردار نیستند و شن‌ریزی نشده اند.

خانزادی گفت: معمولا این راه‌های عشایری در فصل بارندگی و زمستان بر اثر بارش‌ها دچار آسیب می‌شوند، البته در این فصل، کمیته بحران در این خصوص در امور عشایری تشکیل می شود و اکیپ‌های راهسازی در مناطقی که نیاز باشد به سرعت حضور پیدا کرده و نسبت به بازگشایی راه‌های عشایری اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این اداره کل سه دستگاه ماشین‌آلات راهسازی در اختیار دارد، گفت: این تعداد به طور قطع جوابگوی نیاز ما در حوزه مرمت و بازسازی راه‌های عشایری نیست اما از توان و ظرفیت بخش خصوصی نیز در این زمینه استفاده شده و تلاش می شود که مشکلی در زمینه راه های عشایری در استان به وجود نیاید.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام با اشاره به اینکه بیش از بر ۲ هزار خانوار عشایر مهمان نیز در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق گرمسیری از این راه های عشایری استفاده می کنند، افزود: تمام توان و تلاش همکاران ما در این اداره کل بر این است که با استفاده از تمام امکانات و به ویژه بهره‌مندی از بخش خصوصی و ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی استان، مشکلی در این زمینه برای عشایر استان به وجود نیاید./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار