استاندار تهران گفت: در سالروز گرامیداشت اسوه پهلوانی گردهم آمدیم تا از فتوت، قهرمانی و پهلوانی دفاع کنیم زیرا تختی برای همه الگوی مردم‌داری، مردم‌شناسی، دفاع از حقوق مردم و در کنار مردم بودن است لذا باید این منش را برای نسل‌های آینده ترویج دهیم.
کد خبر: ۱۱۴۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲ 07 January 2024

به گزارش تابناک تهران، علیرضا فخاری استاندار تهران صبح امروز در آئین بزرگداشت پنجاه و ششمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی ضمن گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی کرمان اظهار داشت: شهید و شهادت همواره ماندگار است و این ویژگی تاریخ ماست که برای مقام شامخ شهادت ارزش قائلیم و این مقام را به‌عنوان یک خوی و خصلت پسندید مورد ترویج و تشویق قرار می‌دهیم.

وی افزود: در جامعه ایرانی همواره از شهدا و ارزش والای مقام شهید الگو می‌گیریم و متناسب با شخصیت‌هایی که جام شهادت را نوشیدند، همراه و همگام می‌شویم.

استاندار تهران در ادامه گفت: در طول تاریخ کسانی بودند که در جنگ‌ها و نبردهای بزرگ اسطوره و پهلوان بودند، شهامت و شجاعت داشتند؛ اما خیلی زود از خاطره‌ها محو شدند و شهدا ماندند زیرا که اسطوره، جایگاه و شخصیت خاصی در ذهن و روح مردم کشور دارند.

فخاری تصریح کرد: الگوی شهادت گونه فرزند ایران، پهلوان نامی، قهرمان بی‌نظیر، ستاره پرفروغ آسمان دیانت و ورزش مرحوم تختی است که بنیان‌گذار اخلاق رسمی در حوزه ورزش کشور بود، الگویی که با تمامی فشارها در دوره طاغوت به‌عنوان یک پهلوان و قهرمان ظهور کرد و تا امروز جاودان است.

وی ادامه داد: ما از واژه پهلوان برای تختی بزرگ استفاده می‌کنیم، زیرا که مبارزه او در برابر ظلم، همراهی با مستضعفان و هشیاری و ذکاوت او برای مبارزه با طاغوت، ویژگی‌های منحصربه‌فردی بود که از تختی به یادگار مانده است.

استاندار تهران ابراز داشت: واژه پهلوانی برازنده همه نیست بلکه فتوت، مردانگی، افتادگی و کرنش در مقابل ضعفا و تأسی از امیرالمؤمنین (ع) از صفات پهلوانی است.

مروری بر کیهان ورزشی چاپ دی ماه سال 46 و نوشته‌ای به قلم تختی/ "دل شیر خون شده بود" + عکس

فخاری در پایان با بیان اینکه گردهم آمدیم تا از فتوت، قهرمانی و پهلوانی دفاع کنیم، خاطرنشان کرد: 17 دی سالروز گرامیداشت اسوه پهلوانی، جوانمردی و از خودگذشتگی شخصیتی است که برای همه جوانان و ایرانیان عزیز در داخل و خارج از کشور به‌عنوان یک الگوی مردم‌داری، مردم‌شناسی، دفاع از حقوق مردم و در کنار مردم است و باید این الگو و قابلیت‌های آن را برای نسل‌های آینده ترویج دهیم و از این فرصت‌ها برای یادواری آن به بهترین نحو استفاده کنیم.

جهان پهلوان تختی الگوی ارزشمند برای رفتار و منش جوانان

مهدی باب‌الحوائجی فرماندار شهرری نیز در حاشیه آیین گرامیداشت پنجاه و ششمین سالگرد جهان پهلوان تختی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پنجاه و ششمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی به رسم هرساله در آرامستان ابن‌بابویه (ره) و آستان مقدس شیخ صدوق با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

وی افزود: امروز شهرری میزبان کشتی‌گیران و ورزشکاران و همچنین ورزش دوستان است که از جای‌جای پایتخت و حتی سایر استان‌ها در این مراسم حاضرشده و دین خود را به مرحوم تختی ادا کردند.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه گفت: جامعه و جوانان ما باید با حرکت‌ها و تفکر انسان‌مدارنه و ایثارگرانه تختی و همچنین آزاداندیشی این جهان پهلوان آشنا شوند.

وی ادامه داد: مردم‌داری تختی و اخلاق مدار بودن این پهلوان باید به سمع و نظر جوانان ما برسد تا از تختی به‌عنوان یک الگوی ارزشمند برای رفتار و منش خود بهره گیرند.

باب‌الحوائجی ابراز داشت: ایران اسلامی مملو از پهلوانان اخلاق مدار بوده که در مقاطع مختلف در کشور نقش‌آفرینی کردند و نمونه بارز آن شهدای دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم است که نشان می‌دهد خاک ایران اسلامی قهرمان‌پرور است.

معاون استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به علاقه‌مندی پیشکسوتان و مردم ورزش دوست و علاقه‌مند به مرحوم تختی در این مکان هرساله مراسمی برگزار می‌شود که بخش اعظمی از مراسم مردمی و شرکت‌کنندگان به‌صورت خودجوش در مراسم حاضر می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار