استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه باید انتقام خون این شهداء از مجریان آن حادثه گرفته شود، گفت: خداوند نیز از دشمن انتقام خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۱۴۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹ 10 January 2024

به گزارش تابناک کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی اراکی عصر امروز در مراسم هفتمین روز شهادت شهداء حادثه تروریستی محدوده گلزار شهدا کرمان اظهار کرد: شما مردم ولایت‌مدار کرمان، امروز با حضور پرشور خود نشان دادید که تا پای جان با ارزش‌های انقلاب و سردار سلیمانی هستید.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: این غم بسیار سنگین و جانسوز است و دل تمام آزادگان جهان را به درد آورده و خانواده‌های شیعه و سنی زیادی را عزادار کرده است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر ۷۰ هزار تن مواد منفجره روی مردم مظلوم غزه ریخته‌است و این در حالی است که مردم‌فلسطین همچنان مقاوم و صبور ایستاده‌اند.

وی عنوان کرد: بازماندگان شهدای حادثه تروریستی اخیر کرمان هم همینطور، خانواده شهید سلطانی‌نژاد با وجود تقدیم ۸ شهید همچنان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده است.

حجت‌الاسلام حسینی اراکی با تاکید بر این که این صبر و مقاومت از ایمان و اعتقاد به معاد نشأت می‌گیرد، ابراز کرد: انسان‌های مؤمن در دل مصبیت‌ها اینگونه صبر می‌کنند، خدواند هم در قرآن آن‌ها را به بهشت برین مژده داده است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، ابراز کرد: پایان زندگی همه‌ی ما مرگ است و زیباترین بازگشت به خدا و نوراتی‌ترین مرگ، شهادت است، هر کسی به این فیض نمی‌رسد و کسانی که شهید می‌شوند دارای جایگاه ویژه در بهره‌مندی از فضل و رحمت خدا در بهشت هستند.

وی ادامه داد: شهادت در اسلام و دین جایگاه مهمی دارد و شهداء دارای حیات ویژه‌ای به نام ولایت تکوینی هستند و خون آنان مثل آب حیات موجب رشد و تعالی جامعه و مردم می‌شود.

استاد حوزه دانشگاه ادامه داد: شهید سلیمانی از نمونه‌های بارز ولایت تکوینی است چراکه مکتب شهید سلیمانی سبب افزایش روحیه مقاومت و حیات در کشو‌های جهان اسلام شد.

وی تصریح کرد: انقلابی و ولایی بودن دارای ۳ شرط است اول اخلاص در نیت و ولایت است و دومین شرط این که همیشه خود را بدهکار آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب بدانیم و‌ای کاش که مسؤولان نیز به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه میز آنان بر روی همین خون‌ها بنا شده است و سومین شرط هم انس با شهدا است و کسی که با شهدا انس نداشته باشد به گمراهی خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه باید انتقام خون این شهداء از مجریان آن حادثه گرفته شود، ابراز کرد: خداوند نیز از دشمن این حادثه انتقام خواهد گرفت و قطعا دشمن با این دسیسه‌ها و ترور‌ها به جایی نخواهد رسید و ملت ما مقاوم‌تر خواهد شد.

وی با تاکید بر این که باید از سرنوشت دشمنان اسلام مثل صدام درس گرفت، افزود: حضور مردم همیشه موجب شکست حیله‌های دشمن خواهد شد و امیدوارم که با حضور پر شور در انتخابات نیز مثل همیشه نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی اراکی با اشاره به این که شهادت آرزوی تمام عارفان و معصومین است، تصریح کرد: در سبک و زندگی ائمه اطهار شوق به شهادت نیز دیده می‌شود و سردار سلیمانی نیز به تأسی از آن‌ها در بسیاری از اماکن زیارتی و دیدار علمای اسلام آروزی شهادت را طلب می‌کرد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار