مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام گفت : در بخش کشفیات سوخت در سال جاری تاکنون هزار و ۱۰۰ لیتر بنزین، ۲۳ هزار و ۷۰۰ لیتر نفت‌ و گاز، ۴۰ هزار و ۹۰۰ لیتر نفت سفید کشف شده است.
کد خبر: ۱۱۴۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰ 12 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ ایدون اظهار داشت : در سال جاری ۲۴ میلیون لیتر سوخت به تراکتورها، ۴۰ میلیون و ۱۴۰ لیتر به کمباین موقع برداشت و ۱۰۷ هزار لیتر برای صنایع تبدیلی سهمیه داده شده است.

وی افزود  : مقدار سوخت توزیعی در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری، بنزین معمولی و بنزین سوپر ۲۱۲ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۷۰۰ لیتر، نفت گاز و نفت گاز یورو به میزان ۴۵۴ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۳۰۰ لیتر، نفت سفید ۲ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۵۰۰ لیتر که نسبت به ۹ ماهه سال گذشته در بنزین ۱۶ درصد، در نفتگاز ۱۰ درصد و نفت سفید ۴ درصد رشد داشته‌ایم و در نفت‌کوره ۱۳ میلیون و ۴۳ هزار لیتر و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهشی بوده است. 

ایدون ادامه داد : تعداد خانوارهای نفت سفیدسوز در کل استان ۹ هزار و ۲۸۲ خانوار هستند که تاکنون ۳ مرحله ۳۰۰ لیتری برای این خانوارها اعلام شده و از طریق کارت بانکی سرپرست خانوار و از طریق فروشندگی‌های نفت سفید استان تامین می‌شود که قیمت هر لیتر نفت سفید از درب فروشندگی برای این خانوارها ۱۵۰ تومان است. 

وی مطرح کرد : در بحث ذخیره‌سازی سوخت استان ۲ انبار یکی در شهر ایلام با ظرفیت ۱۶ میلیون و یک انبار در دره شهر با ظرفیت ۱۰۰ میلیون لیتر داریم که ظرفیت نفت سفید انبار دره‌شهر ۲۰ میلیون، بنزین ۳۵ و نفتگاز ۴۵ میلیون لیتر است و ظرفیت ذخیره‌سازی انبار ایلام نفت سفید ۳ میلیون، بنزین ۲ میلیون و نفت گاز ۱۱۶ میلیون لیتر است. /ع

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار