عاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت : سال گذشته تعداد روزهای آلوده استان ایلام به علت گرد و غبار ۱۳۲ روز بود و امسال تاکنون ۱۹ روز آلوده ناشی از ریزگردها ثبت شده است.
کد خبر: ۱۱۵۰۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰ 21 January 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ سارایی در آیین گرامیداشت هفته هوای پاک بیان داشت : از سال ۸۴ تاکنون استان ایلام درگیر پدیده گرد و غبار شده است.

وی افزود  :امروزه بعضی از کشورها از خودروهای برقی به جای خودروهای دودزا استفاده می‌کنند و در کشور ما هم اقداماتی برای به‌کارگیری خودروهای برقی انجام شده است.

سارایی ادامه داد :  یکی دیگر از عوامل مهم آلودگی هوا، توده‌های گرد و غباری است که همواره از سوی کشورهای همسایه استان ایلام را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی اظهار کرد :  بر اساس مطالعات انجام شده ۷۵ درصد آلودگی هوا در کلان‌شهرها به دلیل آلاینده‌های متحرک از جمله خودروها است.

سارایی خاطرنشان کرد : دود خودروها و صنایع آلاینده تاثیر مستقیم بر سلامت هوا دارد و این آلودگی‌ها بر روی محیط زیست طبیعی و انسانی اثرگذار است.

عاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت  : داشتن هوای پاک مستلزم مسئولیت پذیری عموم جامعه است و همه موجودات زنده برای ادامه حیات نیازمند برخورداری از هوای پاک هستند.

وی مطرح کرد : استفاده از وسایل کم مصرف برقی در خانه و محل کار، تردد با خودروهای حمل و نقل عمومی، خاموش کردن ماشین در هنگام توقف و افزایش فضای سبز در منازل از جمله راه‌های کاهش آلودگی هوا است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار