مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به شرایط نامناسب سه تیم لیگ برتری استان، گفت: از تصمیم گیرندگان در این باشگاه ها خواستیم که در انتصابات دقت نظر لازم را بر عملکرد مدیران باشگاه ها داشته باشند و نسخه ای نپیچند که گله مندی پیشکسوتان و صاحب نظران بیشتر شود که البته متاسفانه برعکس آن عمل شد.
کد خبر: ۱۱۵۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹ 23 January 2024

تابناک خوزستان: حمید بنی تمیم با اشاره به افتتاح بیش از ۷۴ پروژه ورزشی در ۱۰ ماه سپری شده از سال ۱۴۰۲، اظهارکرد: ضمن این که چند زمین بزرگ با کمک اداره کل اقتصاد و دارایی در شهرهایی از جمله شوشتر گرفته ایم و کلنگ پیست سوارکاری در این شهر نیز به زمین زده شد. زمینی به مساحت ۴۰ هکتار در شوش هم گرفته شد که فقط صدور سند آن باقی مانده است. همچنین ۲۰ پروژه در دهه فجر افتتاح خواهد شد و حتما ورزشگاه مجدیان دزفول امسال به بهره برداری خواهد رسید.

موفقیت در جلسات هدف گذاری

وی درباره جلسات هدف گذاری هیات های ورزشی نیز گفت: برای این بخش سه هدف مدنظر بوده است؛ بخش اول مدال آوری است که خوشبختانه خوزستان در مدال آوری جزو سه استان برتر کشور است و هیات ها در این زمینه خوب کار کرده اند. هدف دوم و سوم نیز پرداختن به ورزش همگانی و بحث آموزش است که در این بخش ها هم جزو سه استان برتر کشور هستیم که جا دارد از هیات ها و همکارانم قدردانی کنم.

ضرورت اجرای طرح آمایش

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این که اجرای طرح آمایش ضروری است، گفت: قرار نیست در خوزستان ۵۲ هیات ورزشی فعال و خیلی خوب باشیم. باید در رشته هایی که همیشه خوب بوده ایم، در همین سطح بمانیم و در رشته هایی که قابلیت پرداختن و کسب موفقیت های بیشتر را داریم مثل سوارکاری و وزنه برداری در بحث زیرساختی خودمان را تقویت کنیم.

فوتبال خوزستان نیازمند کار تخصصی

وی در پاسخ به این سوال کدام رشته ورزشی نتوانسته انتظار شما را به عنوان شخص اول ورزش استان برآورده کند؟ عنوان کرد: برای این که به ارزیابی عملکرد یک رشته پرداخته شود باید تمام جوانب در نظر گرفته شود؛ از فوتبال خیلی بیشتر از این انتظار می رود. ما هنوز نتوانسته ایم ملی پوش داشته باشیم و باید یک کار تخصصی در این زمینه صورت می گرفت. سال گذشته وضعیت دو تیم خوزستانی در لیگ برتر خوب نبود که در نهایت یکی از تیم ها سقوط کرد و یکی هم به سختی ماند. امسال هم شرایط سه تیم خوزستانی خوب نیست. به هر حال توقع از فوتبال خوزستان بالا است، البته نه این که از هیات فوتبال گله مند باشیم، بلکه خود باشگاه ها باید بهتر کار می کردند.

نظارت بر عملکرد سه تیم لیگ برتری بدون دخالت در مسائل فنی

بنی تمیم درباره نظارت بر عملکرد سه تیم لیگ برتری خوزستان، گفت: بدون دخالت در مسائل فنی بر عملکرد آن ها نظارت داریم. همچنین از تصمیم گیرندگان در این باشگاه ها خواستیم که در انتصابات دقت نظر لازم را بر عملکرد مدیران باشگاه ها داشته باشند و نسخه ای نپیچند که گله مندی پیشکسوتان و صاحب نظران بیشتر شود که البته متاسفانه برعکس آن عمل شد. به هر حال برای ما پذیرفتنی نیست که نیرویی را از بیرون بر ما تحمیل کنند.

از ورزشگاه پنج مهر آبادان چه خبر؟

وی درباره آخرین وضعیت ورزشگاه پنج مهر آبادان نیز عنوان کرد: اختصاص مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری پنج مهر (جایگزین) در شهر آبادان به ترتیب مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان توسط وزارت نفت طی سال های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان درباره نارضایتی ها از عملکرد اداره ورزش و جوانان آبادان و روی کار بودن هندیجانی معاون این اداره علی رغم نامه بازگشت او به اداره محل خدمتش، گفت: آقای خنفری رییس این اداره از نیروهای با تجربه ما در ورزش و جوانان خوزستان است و آقای هندیجانی معاون وی نیز به دستگاه ورزش مامور به خدمت شده بود که نامه زدیم و او را مجددا به دستگاه خودش در آموزش و پرورش برگشت دادیم.

فقط مجری قانون هستیم

وی در ادامه بیان کرد: ما قانون گذار نیستیم و مجری قانون هستیم؛ قانون می گوید ساخت و ساز اماکن ورزشی ای که به اتمام می رسند از طریق مزایده در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرند. به هر حال طبق اصل ۴۴ ماده ۸۸ قانون اماکن ورزشی باید به مزایده گذاشته شوند و دستگاه های نظارتی هم رصد می کنند. بارها نیز گفته ایم ای کاش در برنامه هفتم توسعه پیش بینی می شد که به مدیران کل ورزشی در استان ها و مدیران ورزشی در شهرستان ها این اجازه داده می شد که سالن ها تخصصی خود را از مزایده خارج کنند. در هر صورت ما مجری قانون هستیم و باید قانون را اجرا کنیم.

موفقیت در ورزش نیازمند همراهی همه

بنی تمیم با بیان این که واقعا برای ارتقای سطح ورزش استان خوزستان تلاش مان را کرده ایم و همچنان در حال تلاش هستیم، خاطر نشان کرد: خوشبختانه امسال مدال آوری خوزستانی ها در میادین مختلف بین المللی خوب بود و کسب ۱۵ در صد از مدال های کاروان بازی های آسیایی و پاراآسیایی از دیگر اتفاقات خوب رقم خورده در ورزش استان است. ضمن این که افتتاح ۱۰۰ پروژه در یک سال اخیر اتفاق بزرگی بود که رقم خورد. تمام تلاشمان را کردیم و من و همکارانم واقعا وقت گذاشته ایم و هیچ کوتاهی صورت نگرفت و از نظر وجدانی بسیار راضی هستم اما معتقدم لیاقت مردم استان خوزستان خیلی بیشتر است. بر این باورم که عوامل بیشتری باید در کنار دستگاه ورزش قرار بگیرند که بتوان به موفقیت رسید.

جلوگیری از انحلال فوتسال زنان حفاری

وی درباره اجرایی شدن مصوبات شورای ورزش استان خوزستان نیز گفت: برخی مصوبات مثل تسریع در استخدام ورزشکاران مدال آور و ورود برخی شرکت ها به بحث تیم داری محقق شد. ضمن این بر اساس همین مصوبات نگذاشتیم تیم فوتسال زنان ملی حفاری منحل شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان درباره آرامشی که بر باشگاه استقلال ملاثانی بر خلاف فصل قبل حاکم است نیز عنوان کرد: خوشبختانه بخش مهمی از مشکلات این تیم حل شد و امیدوارم روند خوب این تیم در ادامه رقابت های لیگ یک ادامه داشته باشد.

وی همچنین بیان کرد: حل مشکل ورزشگاه های غدیر و تختی اهواز و افتتاح بیش از ۷۰ پروژه ورزشی به نظر کارهای بزرگی هستند که با یک همت همه جانبه صورت گرفت.

ادامه تلاش‌ها برای احداث زمینی تمرینی در ورزشگاه غدیر

بنی تمیم درباره احداث زمین چمن شماره ۲ در ورزشگاه غدیر اهواز، گفت: بازدید لازم را از ورزشگاه داشتیم و در تلاشیم زمین تمرینی برای تیم استقلال خوزستان بدون این که ساختار ورزشگاه بهم بخورد، آماده شود. فعلا در بحث جانمایی مشکل داریم. نباید برای احداث زمین از پارکینگ های ورزشگاه استفاده کرد و باید در اندیشه این مهم باشیم که ان شاءالله روزی مجددا میزبانی لیگ قهرمانان آسیا خواهیم بود و باید شاخصه های AFC رعایت شود.

تجلیل از مدال آوران خوزستانی در بهمن‌ماه

وی در ادامه نیز درباره حمایت از ورزشکاران المپیکی که احتمالا خوزستان فقط در دو رشته کشتی و وزنه برداری نماینده داشته باشد، گفت: قول داده بودیم پاداش ورزشکاران مدال آور پرداخت شود که این مهم را انجام دادیم و از مدال آوران آسیایی و پاراآسیایی نیز در ماه جاری تجلیل می کنیم. مقام معظم رهبری نیز هدایای ارزشمندی برای مدال آوران آسیایی و پاراآسیایی ارسال کردند که به آن ها اهدا خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در ادامه درباره کمک مالی به هیات های ورزشی، تاکید کرد: در حد توان تمام تلاش مان این بوده که از نظر مالی از هیات های ورزشی حمایت خوبی داشته باشیم.

اهمیت حضور جامعه ورزش در انتخابات

وی با تاکید بر اهمیت انتخابات پیش رو و دعوت از جامعه ورزش و جوانان استان خوزستان به حضور در انتخابات، گفت: فضای ورزش فضای مناسبی برای ارائه برنامه کاندیداها است. خانواده ورزش باید پای صحبت نامزدهای انتخابی بنشینند و مطالبه گر باشند و بعد از انتخابات هم پیگیر خواسته هایشان باشند. البته باید اخلاق در ورزش رعایت شود و تاکید ما این است که پرداختن به مسئله انتخابات بدون ایجاد شائبه و جهت گیری سیاسی و در راستای ایجاد شور و نشاط برای برگزاری انتخابات پیش‌رو یک اولویت قرار بگیرد.

بنی تمیم همچنین با اشاره به در پیش بودن کنگره ملی شهدای استان خوزستان نیز عنوان کرد: شهدا و خانواده شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و تلاش داریم رویکردهای فرهنگی، ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان به این سمت حرکت داشته باشد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار