مدیر کل تربیت بدنی استان ایلام گفت: شش و هفت دهم درصد از مردم این استان بطور سازمان یافته در ورزش فعالیت دارند.
کد خبر: ۱۱۵۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶ 24 January 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ شهاب شهبازی در نشست کار و کرامت با خبرنگاران  با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳۱ طرح ورزشی در استان افتتاح و بهره برداری رسیده است، گفت: بر این اساس ۶۷ هزار و ۶۳۸ متر مربع به سرانه ورزشی استان افزوده شده و تا پایان دولت سبزدهم امید است که ۳۵ پروژه در دست اقدام استان نیز با تخصیص اعتبارات به بهره برداری برسد.

وی افزود: در ابتدای دولت سیزدهم سرانه فضای ورزشی در استان ۹۰ صدم متر مربع بود که امروز این سرانه به ۹۷ صدم متر مربع ارتقاء یافته است.

شهبازی با اشاره به پروژه توسعه زمین فوتبال شهدای چوار به عنوان یکی از شاخص ترین طرح های ورزشی استان، ابراز کرد: بعد از دیدار مسئولان برگزاری کنگره ۳ هزار شهید استان با مقام معظم رهبری با و تاکید ایشان در خصوص واقعه زمین فوتبال چوار، با رهنمودها و پیگیری های استاندار برای توسعه این زمین ورزشی، این پروژه به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور در دور اول به استان مطرح شد.

وی یادآور شد : در فاز اول با ۵۰ میلیارد ریال، احداث زمین چمن مصنوعی و فنس کشی انجام شد و در فاز دوم نیز با پیمان سپاری با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال برای احداث سکوی سه هزار نفری تماشاگران در حال اجراست که در حال حاضر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام بیان داشت : در استان ۲۷۷ مکان ورزشی وجود داردکه از این تعداد ۱۲۷ فضای ورزشی از محل ماده ۵ الحاق ۲ و از محل ظرفیت قانونی ماده ۲۷ نیز سه مکان ورزشی از جمله استخرها به بخش خصوصی واگذار شده است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار