امام جمعه ایلام؛
امام جمعه ایلام گفت : مداحان به عنوان قشر هنرمندی که دغدغه دین و مذهب داشته و در جامعه هم مخاطب دارند باید در راستای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای تلاش کنند.
کد خبر: ۱۱۵۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳ 24 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در همایش مداحان و مدیران هیئات مذهبی استان ایلام بیان داشت :  وظیفه امروز یک مبلغ، مداح، یک انسان ولایی و هنرمندی که دغدغه دین دارد تلاش برای مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای است. 

وی گفت : کسی که می خواهد در مسیر حق قرار بگیرد باید پیشوایی حضرت امام علی(ع) را قبول کند و این یک شاخص مهم در طول تاریخ برای شناسایی حزب الله نماها و انقلابی نماها از حزب الله و انقلابی واقعی است.

امام جمعه ایلام بیان داشت : آمریکا با قدرت سلاح های پیشرفته، عراق و افغانستان را با به کارگیری سلاح های کشتار جمعی تصرف کرد اما قدرت ماندگاری آنها امروز کاهش یافته است و پایگاه های آنان در عراق مورد تهاجم مقاومت عراق قرار گرفته و اظهار عجز و ناتوانی می کنند.

وی ادامه داد : امروز مقاومت غزه و نقش آفرینی قابل تحسین حزب الله و جهاد محیرالعقول مبارزان یمنی را می بینیم که آمریکا را به تمسخر گرفته است.

وی افزود : دنیا امروز مردم مظلوم غزه و یمن را تحسین می کند و قدرت رسانه ای و تبلیغی غرب نتوانست افکار دنیا را با خود همراه کند و مردم دنیا در حمایت از مظلومان غزه به خیابان ها آمدند و باید گفت که جنگ نرم چنین تاثیر گذار است.

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار خاطرنشان کرد :  بیان مداحان در قالب هنر و آهنگ وزین، احساسات مخاطب را تحریک می کند و کار فوق العاده است اما سبکی که مقام معظم رهبری تاکید دارند و غنای محتوایی باید مورد توجه مداحان قرار گیرد.

وی گفت : اگر منقبت‌گو و مداح، در عمل پیشگام باشد این عمل بیش از هنرش و گفتارش می تواند مبلغ شیعه و ارزش های دینی باشد، مداحان باید حفاظت بر گفتار و شنیدن داشته باشند، مداح به عنوان یک مبلغ دینی و نشر دهنده معارف اسلامی و تحلیلگر حوادث روز نقش آفرینی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت : اگر هنر مداحی در کنار وعظ موعظه گر، در کنار هم قرار گرفت تأثیرگذاری بالا می‌رود در هر جایی که مداح ما حضور دارد نیاز است یک روحانی عالم، خوش اخلاق و ولایی هم حضور داشته باشد.

وی افزود : دولت خوب کار می‌کند در حوزه زیرساخت ها به خوبی وارد شده است اما خروجی این کارها زمان بر است و باید در این عرصه دولت را همراهی و کمک کرد.

امام جمعه ایلام تاکید کرد : رشد اقتصادی کشور ما امسال ۲ برابر رشد اقتصادی آمریکا بوده است ولی در مقابل دشمن تلاش می کند که جامعه ما را ناامید و جامعه را در نقش آفرینی اجتماعی خود بی تفاوت کند./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار