رییس پلیس فتای استان ایلام ؛
رییس پلیس فتای استان ایلام گفت: پرونده قضایی برای تخلفات و جرایم انتخاباتی در ایلام تشکیل می شود.
کد خبر: ۱۱۵۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ 30 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛  سرهنگ علیرضا یعقوبی بیان کرد : برابر ماده ۷۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ درج آگهی یا نشر محتوا علیه نامزدهای انتخاباتی یا احزاب و گروه‌های سیاسی و یا اعلام خلاف واقع انصراف نامزدها توسط رسانه‌های همگانی ممنوع است و پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) و ضابطان قوه قضائیه موظف به رصد موارد یادشده و جلوگیری از آن هستند افراد مرتکب به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

وی افزود :  کارشناسان پلیس فتا تحرکات فعالان حوزه رسانه، کاندیداها و طرفداران آنها در فضای مجازی را به دقت رصد می‌کند و متاسفانه مشاهده می‌شود علیرغم توجیه حضوری و تذکر تلفنی به برخی فعالان حوزه رسانه و کاربران عضو کانال‌ها و گروه‌های خبری، باز هم شاهد تخریب و انتشار اکاذیب در مورد برخی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم.

سرهنگ یعقوبی ادامه داد : لذا می‌طلبد مدیران کانال‌ها و گروه‌ها در این زمینه نظارت بیشتری بر محتوای منتشر شده داشته باشند.

رییس پلیس فتای استان ایلام اظهار داشت : در صورت مشاهده و عدم توجه به تذکرات و توجیه و ارشاد پلیس فتا، پرونده قضایی تشکیل خواهد شد. لذا می طلبد قانون جدید انتخابات را مطالعه کنید و مصادیق مجرمانه را بشناسید تا مرتکب جرائم و تخلفات انتخاباتی نشوید./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار