معاون مدیرکل آموزش و پرورش ایلام:
معاون مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: بر اساس برآوردها در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال درصد باسوادی استان به نزدیک ۹۷ درصد رسیده است.
کد خبر: ۱۱۵۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲ 31 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ بهروز حیدری با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال ۱۳۵۵ درصد با سوادی کشور ۴۷ درصد بوده که در استان ایلام ۳۸/۲۵ مردم استان از نعمت خواندن و نوشتن برخوردار بودند.

وی افزود: با تشکیل نهضت سوادآموزی در هفتم دی ماه ۱۳۵۸ و نگاه بلند حضرت امام(ره) به اهمیت فراگیری علم و دانش و حرکت عظیم مردمی رشد فوق العاده ای درحوزه سواد اتفاق افتاده است.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش ایلام ادامه داد: در آخرین سرشماری (سال ۱۳۹۵) میانگین درصد باسوادی کشور در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال به ۹۴/۷ درصد و در استان ایلام به ۹۴/۵ درصد رسید. که رشد میانگین درصد با سوادی استان ایلام بیشتر از میانگین استان های دیگر است.

حیدری با بیان اینکه رشد چشمگیر نرخ باسوادی پس از انقلاب اسلامی رقم خورده است، گفت: این درحالی است که براساس اعلام یونسکو درصد باسوادی جهان در ۴۰ سال اخیر ۱۸ درصد بوده که در استان ایلام تاکنون نزدیک به ۳ برابر این عدد رشد سواد داشته ایم.

وی تصریح کرد: بر اساس برآوردها در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال درصد باسوادی استان به نزدیک ۹۷ درصد رسیده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام در پایان با اشاره به چهره های موفق سوادآموزی، بیان داشت: تعداد زیادی از اساتید برجسته دانشگاهی، پزشکان متخصص، معلمان، کارمندان، مدیران دستگاه ها و… دانش آموخته حوزه نهضت سوادآموزی بوده و ادامه تحصیل داده اند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار